Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Jeg ønsket å ha min lillebror til fadder, men siden han ikke var blitt 15 gikk ikke dette.Kan jeg legge han til nå når han har blitt gammel nok ? Er det over hode mulig å legge til nye faddere?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Nei, jeg har hørt at faddere ikke kan endres eller legges til...
plass'n Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Det er klart du kan legge ham til som fadder, det er jo innen familien at fadderoppgaven har noen betydning. Det går også an når broren din er konfirmert, å snakke med kirkekontoret der barnet ble døpt og forklare situasjonen så vil de ha full anledning til å føye et navn i kirkeboka. Det han da ikke kan 'brukes til', er jo å stå som vitne på at barnet er døpt, men det blir jo heller aldri spørsmål om det i våre dager, det var i tilfelle kirkebøkene brant og alt måtte skrives på nytt. Å be for barnet og følge barnet gjennom oppveksten er jo fadderens egentlige oppgave
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå