Gå til innhold

"Det skal aldri JEG eller MINE barn gjøre når jeg blir mamma"-klubben!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som har stiftet bekjentskap med medlemmene i denne klubben?

Omgås hovedsakelig barnløse, såkalte ressurssterke yngre mennesker på dagtid, og føler meg av og til litt alene som småbarnsmor i dette miljøet. Er stort sett ærlig om hvordan livet og hverdagene våre er, at det er mye slit til tider, lite tid, mye dårlig samvittighet,i blant en del lettvinte løsninger man ikke er så stolt av for å få dagene til å gå rundt (men også mye moro og mye kos, selvfølgelig!!).

Men blir ofte møtt med kommentarer om at "Vel, når JEG blir mamma, da skal barna mine ALDRI få frossenpizza til middag/sjokomelk til frokost/legge seg uten å ha gjort leksene/være utakknemlig for bursdagsgaver/se barne-TV som barnevakt mens mor lager middag/bli bortskjemt med å bli kjørt til skolen, osv, osv, osv".

GRRR.... Kjenner jeg blir så irritert over disse perfekte menneskene som etter min mening ikke aner hva de snakker om! Mener dette er "feil" som alle gjør en gang i blant, eller er jeg helt på bærtur??? Virker som om min feil er at jeg faktisk innrømmer det. I dette miljøet skal alle være så politisk korrekte, kjernesunne og overklasse at man skal visst holde kjeft om slikt!

Det mangler heller ikke på gode råd dersom jeg er sliten og klager over problemer med hverdagslogistikk at fjerner all fritid - som er helt uten forankring i virkeligheten! F.eks. forslag om å SYKLE til barnehagen hver dag for å få trimmet litt!. Med to barn i snøfokk 8 km langs en dårlig brøytet bygdevei uten gatelys i 7 tida om morgene -og deretter 2 mil til jobb! Ski og pulk ville vært bedre....

Tror jeg skal slutte å fortelle noe som helst om privatlivet mitt, jeg!

Fortsetter under...

Skrevet

Hehehe!!

Sett deg ned å ta notater av det de sier.. NÅR de får barn så serverer du det i små porsjoner. De kommer nok til å svelge endel kameler da det blir deres tur..

Hevn er en rett som er best servert kald!

Skrevet

Hihi:) Helt enig. Ikke glem hva de har sagt, og la dem få høre det når det er deres tur.... Ingen er så perfekte foreldre som de planlegger å være på forhånd. Og godt er det, vi skal lære barna våre at vi bare er mennesker, vi også...

Skrevet

Jeg var en slik irriterende sjel selv. Nå som mamma til fire barn kan du trygt si jeg har fortært en hel ørken med kameler, hehe... De lærer nok skal du se, at barn faktisk har en egen vilje og at tid og overskudd kan være mangelvarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...