Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Ja da har vi vært til samtalen vår på Riksen .Som jeg fryktet så ville de at vi skulle forsøke AIH noen sykluser for å se om vi ble gravide med det først.Det mente de siden egglederne mine er åpne og vi er unge og det liksom ikke er noe feil med oss!Da nevnte jeg jo endometriosen og sa at det er jo noe som feiler oss.

Jeg har blitt lett gravid 3 ganger og nå har det ikke klaffet for oss på 17-18 mnd , derfor ser vi ikke noe poeng med å ha AIH først siden det kommer til å gå masse tid før vi evt er igang med IVF.Og sannsyneligvis blir vi ikke gravide av AIH.(Mente vi).

Tiden jobber ikke med en når man har endometriose , og siden jeg hadde lap i November har jeg ikke akkurat lyst til å gå for lenge før endoen evt kommer tilbake og lager kluss.

De sa da at det tar lang tid før endoen evt kommer tilbake og da sa jeg som sant er at det er veldig individuelt!!Noe som også ul som hun tok viste.

Så ut som jeg hadde endo på begge eggstokkene og det er jo bare 3 mnd siden operasjon hvor de fjernet alt.

Vi sa tydelig ifra hva vi mente om AIH og da sa hun at vi kunne nekte og gå rett på IVF:)Hun skjønte godt at vi ikke ville kaste bort tid.

Ble såå letta og glad da altså.Så for meg at vi måtte gå privat og hele pakka..He, he

Må legge til at hun var veldig hyggelig altså og hun lyttet på det vi hadde å si.

Uansett , jeg skal få brev av de om en ukes tid ca om å ringe inn mens osv .Så da blir det nok sannsynlig IVF i Mai!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:):)

Så nå er vi kjempehappy!Endelig en reel sjanse for å bli gravid:)

*Smiley*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vi var også på Riksen i dag til forsamtale. Må bare berømme deg for positiviteten. Vi kom ut derfra og var skikkelig deppet over at vi må vente til Mai..

Må si jeg trengte å lese at noen tok det på en annen måte. Lykke til :)

Skrevet

Det er lenge til Mai, så jeg skjønner godt at dere depper litt

.Jeg syns det er lenge til selv , men er glad vi slapp å måtte få AIH og kansje vente på IVF 8 mnd til , så derfor virker Mai som en drøm i forhold!

Det er myye venting i det offentlige og det kan tære på de fleste.

Lykke til Cico:)Vi krysser fingrene for at vi kansje er gravide i Juni:)!!

Skrevet

Så bra dere ble hørt!

Her blir det IVF, begynner på Pergo om 14 dager (skal ringe inn på mensdagen som er om ca 14 dager) så blir det menupur og deretter ovitrelle.

Gru gleder meg.... syns det er litt mye styr, så egentlig håper jeg at det klaffer denne mnd, hehe

Men vi er jo selvsagt glade for at vi får hjelp. legen anbefalte 2-3 runder og har vi ikke blitt gravide da,blir det prøverør.

Masse lykke til dere begge to!

Vi hadde time 9.30 i dag..... så jeg noen av dere??? ( hehe tittet rundt meg, men følte ikke at noen var dere)

Skrevet

He he, vi hadde time 9 :)

Vi må nok ha sittet på samme venterom :)

Ønsker dere lykke til jenter og håper at vi alle er gravide innen sommeren !

Skrevet

Å....gratulerer så masse kjære du!!!!!! :-D

Så gøy å å mer konkret tid for oppstart a gitt!

Det må ha vært virkelig gode nyheter!?!

Glad på dine vegne!

Men Smiely - hvor lang tid ventet du på å få den lap-operasjonen?

Venter fremdeles på innkallelse jeg...og jeg var jo der 19. januar...

Skrevet

Skaubinna:Jeg var hos Privat gyn 14 oktober og hadde lap 9 November.

Jeg tok operasjon på A-hus.

Mulig jeg kom inn fortere fordi jeg hadde en cyste og fjerne!

Har du hørt noe om ventetid på lap?

Kan hende det står på nettet , en slags oversikt.

Håper du får operasjon snart og at dere kommer igang med noe etter det.

Hold meg oppdatert da:)

Endelig spire: Vi var på riksen 10.30 ;)

Skrevet

Men dere kunne jo prøvd AIH denne mnd og neste mens dere venter på IVF.

I og med at du har vært gravid så mange ganger kan dere vel ha en sjanse med AIH?

De ville at vi skulle ha 4 AIH forsøk før IVF,men jeg klarte å få viljen min etter ett...hehe.

Lykke til!

Skrevet

Vi fikk beskjed om at hun ville vi skulle prøve 2 ganger AIH først og evt gå for prøverrør etter det igjen

.Så det virket ikke som det gikk an å få fastsatt dato til IVF og så ta AIH i mellomtiden.

Da måtte man ta AIH først og så se etter det hvor lenge man måtte vente på IVF.Så da er det stor sjans at etter siste AIH må man vente kansje 3 mnd på IVF.Det hadde blitt laang tid.

Ja , jeg har vært gravid 3 ganger..1 gang for mange år siden og 2 ganger de siste 3 årene.

Grunnen til at vi ikke ville gå for AIH er for det anbefales ikke av spesialister på Endometriose .Siden jeg har hatt lap er det viktig at det ikke går for lenge før man får IVF , så ikke all endoen kommer tilbake og gjør det ennå vanskligere.

Derfor mister vi dyrebar tid med AIH.De hormonene man går på med AIH behandling kan også stimulere endovevet slik at det vokser.Det skjedde da jeg gikk en mnd på pergo tidligere.

Og siden vi ikke har hatt et snev av graviditet på 18 mnd , så er det noe som ikke er som det skal.Vi tror da at "bare"inseminasjon ikke funker for oss.Derfor har vi lyst til å gå for IVF med en gang slik at vi best mulig sjanser for å bli gravide.Tiden jobber imot oss med endo ikke for oss dessverre.

Sorry langt svar.He, he

Skrevet

Skal selv til førstegangs samtale på ullevål på mandag. Gruer meg litt må jeg si for jeg har ingen tro lenger på at ting skal gå min vei.

Har bestemt meg for å gå privat hvis de ikke kan sett inn eller "gjøre" meg gravid før juni. Orker ikke å vente til etter sommeren med dette, når det tærer sånn på allerede. Så får det heller bli dårlig med ferie i år.

Men er sjansene sannsynlige for at de kommer til å starte etter sommeren? Selv om de snakker om at det er ikke så lang vente tid nå og bla bla.

Tar det evt lang tid før man kommer inn til lap-operasjon??

Føler jeg ikke burde være her inne noen ganger fordi jeg lester så mange ting om andre som går veldig ut over humøret mitt.

Leste om hvor lenge folk må vente på ivf og humøret falt helt til bånn igår. Vanskelig og tøff dag idag.

Skrevet

Jeg ser at jeg skrev IVF men mente inseminasjon. De mente vi kunne ha gode muligheter med det siden jeg ble gravid så fort etter vi fjernet endometriosen sist.

Hadde dere hun kvinnlige ( uteblandsk) legen? Jeg syns bare informerte uten egentlig å spørre oss noe. Syns også det er rart at mannen blir plassert i et " hjørne" Det er jo liksom ikke bare meg men vi som skal gjøre dette sammen. Når vi tok ultralyd, sa hun bare fort at jeg ser du er midt i syklusen, ser noen folikler her, ( ville jo gjerne fått hvor mange osv. Han vi var hos sist snakket mye mer til oss begge. Han viste mannen min på ultralyden alt sammen også.

Jeg krysser fingrene for at noe skjer inni magen min, hadde vært godt å slippe og proppe kroppen full av hormoner ol.

Skrevet

Endelig spire:

Ja , da var vi hos hun samme og jeg følte akkurat det samme som deg!!

Hun så jo nesten ikke på ham når hun snakket til oss en gang!

På ultralyden sa hun det var mange follikler har du pco?Ikke som jeg veit nei.

Og så sa hun det er bare 11 og kriteriet for pco ligger på 12 folikkler eller mer.

Kansje det var en endocyste på venstre eggstokk, men kansje det var eggløsnings cyste.

Jeg ble bare forvirret jeg altså!Så vet hverken det ene eller det andre , mulig det var endocyste på den andre også.Men det visste hun ikke sikkert..

Skrevet

Ulykkesfuglen:Ja , jeg skjønner humøret blir på bånn.Godt mulig dere får starte før sommeren.Må du lap?Eller vet du ikke.?

Det er så utrolig mye venting i det offentlige .Glad jeg gikk til priv gyn i første omgang slik at utredningen gikk fort ihvertfall.

Skrevet

hmmmm til oss sa hun at når man hadde endometrios ville det være store muligheter for å bli gravid med inseminasjon... nå ble jeg jammen ikke klok.

Åhhhh det hadde vært så deilig om vi begge hadde plutselig blitt gravide nå...xxxxxx alt vi har.

Godt å høre det var flere som syns hun virket litt "merkelig"

Ja ja vi går for inseminasjon nå ivhertfall x1 så får vi de.

Vi er jo heldig som har ei jente på 3 år, så vi stresser ikke like mye som vi gjorde forrige gang

Skrevet

Endelig spire:

Ja , tror nok det funker med inseminasjon på mange med endometriose.Tror det er litt uenighet blant legene der ute , men nå kan de jo ikke sikkert si 100% hvorfor endo kan ødlegge for fertiliteten.De har mange teorier da.

Jeg orker ikke å ha en lap til om jeg ikke må.Har hatt det 2 ganger før , ikke morro.Så jeg er vel mest redd for at det kan komme tilbake , mulig det ha gjort det også.

Jeg hadde jo på eggstokken og det ødlegger nok mer pga eggproduksjon

Håper og tror at AIH skal funke for dere:)Krysser fingrene på at vi får det til snart begge to.

Vi går spennende tider i møte!.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...