gulda Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har nettopp begynt i ny jobb. Har jeg da rett på fri ved kontroll på helsestasjon? Jeg har fri en dag i uka, men akkurat den dagen er det ingen leger til stede og kontrollen kan ikke legges til den dagen. De har heller ikke oppe før eller etter arbeidstiden min. Hva er rettighetene mine når jeg er ny i jobben?
gulda Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #2 Skrevet 11. februar 2010 Og sånn for senere: Hva med senere, når en har jobbet en stund? Har en rett på fri?
ApriIbaby Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Ja, sykt barn dager lkan brukes til legetimer etc
gulda Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2010 Men man må vel ha jobbet en viss tid før en har rett på det? Må en bruke en hl dag for en kontroll?
elskerlivet Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 ikke krav på fri nei, men du kan bruke syktbarndag..men når du har en fridag i uka kan du kanskje prøve å bytte fridag så du får til å gå på kontrollene uten at du må bruke sykt barn dag? Er ikke noe forskjell på rettighetene på sånt i ny kontra gammel jobb..
Kamomille Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Du bruker syk-barn dag eller forsøker å bytte fridag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå