Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Ja da har vi vært til samtalen vår på Riksen .Som jeg fryktet så ville de at vi skulle forsøke AIH noen sykluser for å se om vi ble gravide med det først.Det mente de siden egglederne mine er åpne og vi er unge og det liksom ikke er noe feil med oss!Da nevnte jeg jo endometriosen og sa at det er jo noe som feiler oss.

Jeg har blitt lett gravid 3 ganger og nå har det ikke klaffet for oss på 17-18 mnd , derfor ser vi ikke noe poeng med å ha AIH først siden det kommer til å gå masse tid før vi evt er igang med IVF.Og sannsyneligvis blir vi ikke gravide av AIH.(Mente vi).

Tiden jobber ikke med en når man har endometriose , og siden jeg hadde lap i November har jeg ikke akkurat lyst til å gå for lenge før endoen evt kommer tilbake og lager kluss.

De sa da at det tar lang tid før endoen evt kommer tilbake og da sa jeg som sant er at det er veldig individuelt!!Noe som også ul som hun tok viste.

Så ut som jeg hadde endo på begge eggstokkene og det er jo bare 3 mnd siden operasjon hvor de fjernet alt.

Vi sa tydelig ifra hva vi mente om AIH og da sa hun at vi kunne nekte og gå rett på IVF:)Hun skjønte godt at vi ikke ville kaste bort tid.

Ble såå letta og glad da altså.Så for meg at vi måtte gå privat og hele pakka..He, he

Må legge til at hun var veldig hyggelig altså og hun lyttet på det vi hadde å si.

Uansett , jeg skal få brev av de om en ukes tid ca om å ringe inn mens osv .Så da blir det nok sannsynlig IVF i Mai!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:):)

Så nå er vi kjempehappy!Endelig en reel sjanse for å bli gravid:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141421598-da-har-vi-v%C3%A6rt-p%C3%A5-riksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å så bra at dere starter på IVF med en gang!!! Skulle jo egentlig bare mangle at man får bestemme selv hva man ønsker å prøve å ikke! Bra dere ikke ga dere!

Så deilig å være i gang, og blir spennende med brev om når dere kan begynne å ringe inn!!!!! Må holde oss oppdatert:-)

Ja , vi er kjempehappy for det altså.Mulig vi kansje klarer det med AIH ,men hvorfor gamble med det og kaste bort dyrebar tid.

Ja jeg er glad vi ikke ga oss , og veldig glad for at jeg har satt meg godt inn i sykdommen på forhånd!

Men syns det er synd hvis de anbefaler dette til andre med endo som kansje ikke har undersøkt så mye rundt sykdommen og sjanser med AIH og IVF osv.

Men uansett så er det godt å ha noe å forholde seg til nå , at det skal skje noe i nærmeste fremtid:):)

Håper det klaffer for dere med AIH Lykkelig 29 , det skal jo være store muligheter for det;)!!

Du må holde oss oppdatert også!

Ja, det er bare å stå på når man vet hva man vil!! :-)

Grattis til dere som er i gang!

Så et spørsmål mens vi venter..

Jeg antar at riksen mer eller mindre har lagt en plan før man kommer dit. Tenkte kanskje jeg kunne få en pekepinn jeg, hvis jeg spør dere hvordan innkallingen deres så ut? Hva slags vedlegg som evt fulgte brevet og sånn? Måtte mannen deres levere sædprøve ved ankomst til timen f.eks?

:-)

Aiva:

Jeg og mannen fikk et brev hver hvor vi var innkalt til undersøkelse på kvinneklinikken .

Det var det vi fikk og en brosjyre om assistert befruktning.

Mannen skulle ikke ta sædprøve , han har bra svømmere.Så det sto ikke noe om det .

Det virker som de har lagt en plan før vi kommer dit ja Hva sto det i brevet deres?

Da fikk vi nok ikke samme pakka nei..

"velkommen til oppstartssamtale og undersøkelse.." også en masse blabla.. og at mannen skal levere sædprøve (ligger ved eget skjema/rekvisisjon for dette, hvor det står felter for før og etter preparering) og at han må ha vært avholdende i minst 72 timer, hvilket jo er lengre tid enn for "vanlig" sædprøver..

Også var det to vedlegg som gjaldt forespørsel om å være med på studier: 1. Bruk av ubefruktede eller overtallige befruktede egg til opplæring og kvalitetssikring. 2. "Studier på luteiniserte granulosaceller".

Det var vår brevpakke..

Får litt hetta når dere sier dere må vente helt til mai, også var dere der i dag. Vi har time om en måned.. Og må da vente til juni? *sukk*

Annonse

Virker nesten som dere skal på forsamtale da jo;)

Det er nok dessverre litt ventetid , det blir nok antageligvis i Juni for dere tipper jeg.

Hun jeg snakket med idag sa at i forrige uke var det plasser i slutten av April , så hun regnet med at det ble i Mai for oss.

Og hvis dere skal i Mars så kan det hende dere starter i Juni.

Grattis Smiely!!!!! Skrevet til deg på ass. befruktning også altså. Kjempeglad på deres vegne at dere har fått mer konkret tidspunkt å forholde dere til. Skjønner innmari godt at dere er happy og gleder dere. Flink som sto på deres også - der har jeg noe å lære tror jeg;-)

Vet liksom ikke hva man kan kreve og ikke,

Enig med Aiva.1bo.1sa.snart ivf? om at det tydeligvis står litt forskjellige ting i de forskjellige innkallelsene. Vi hadde ingenting om sædprøver å gjøre, da vi tok det i november 09.

Var mer mange skjemaer om personalia som skulle fylles ut, når jeg hadde mensen første gang, sist gang, andre sykdommer etc etc.

Og så tok jeg blodprøver for en del ting.

Tror også man får litt forskjellig opplegg når man kommer dit avhengig av ens forhistorie og hva som evt feiler oss/ikke feiler oss.

Får også litt stresstanker ved dette med ventetid. Siden jeg da FØRST skal ha denne lap'en aner jeg jo ingenting om hvor lenge vi må vente på noe etter det. Og hva skal så gjøres lurer jeg på.

Rekker det sikkert ikke før sommeren jeg da :-(

Skaubinna:

Hvis lap viser at alt er iorden hos deg og alt er bra med dere ellers så kan det hende dere får AIH behandling først.Det er ikke noe ventetid på det , så man kan starte med engang.

Kansje det er alt som trengs for dere vettu;)

Jeg er glad vi sto på vårt ja , og vi pleier ikke å være sånn ellers.He, he

Det offentlige er noe herk når det gjelder ventetider , hadde det ikke vært for at vi skal kjøpe oss hus i år så hadde vi nok gått for privat ivf!

Men tiden flyr på en måte alikevel.

Håper virkelig du får lap snart .Har svart deg på Ass befruktning også:)

Var selv på forsmatale på ullevål på mandag. da sendte hun inn søknad for ivf og samtidig søkand om lap-operasjon i påvente av ivf, ganske bra det da.

Aner ikke hvor lenge jeg må vente på lap og veldig redd for at det ikke skjer noe ivf før etter sommeren.

Så er i litt sånn dilemma med meg selv, offentlig eller privat elle melle!

Er det ingen som er på utredning på ullevål?

Virker som om alle er på riksen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...