1jente2gutter Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Dette hører ikke helt til her,men er bedre å spør de som nettopp har vært gravid.Mitt problem er at jeg har lyst til å bli gravid,men blir så kvalm med oppkast 24 timer i døgnet.Da det passer best for meg å bli gravid så skal vi på ferie.Da er jeg ca 6 uker på vei viss jeg er heldig, men det er akuratt da jeg ha fått oppkast da jeg var gravid med de 2 barna jeg har. Hva er det beste som har hjulpet dere gjennom dette.Har ikke lyst å ta postafen....... Alle råd mottas med takk
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 For min del var det i grunn ikke så mye som hjalp. Fikk Afipran, Stemetil, Largactil, Zofran og Esucos uten særlig effekt. Av disse var det vel strengt tatt Afipran som hjalp best. Og til tross for alle disse medisinene har jeg en skjønn, frisk og velskapt liten (stor) tass på 7 mnd nå Hadde hyperemesis og var innlagt på sykehus for intravenøs to ganger. Hvis du VET at du kommer til å bli dårlig med oppkast, så er det vel ikke det beste tidspunktet å bli gravid like før ferietur. Er jo veldig kjedelig å få ferien ødelagt pga kvalme og oppkast. Jeg hadde i alle fall ikke klart det! Men siden du allerede har to barn fra før, så har du vel kanskje litt erfaringer om hva som funker for DEG? Du har sikkert prøvd alle disse såkalte kjerringrådene?! Men jeg hadde i alle fall ikke nølt med å få resept på kvalmestillende fra legen
kirsty*2barnsmamma Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Jeg hadde hyperemesis og tok postafen og afipran. Afipran tok jeg ekstra av hver dag, gyn sa det var greit, og da kastet jeg ikke opp :-) I tillegg gikk jeg på albyl-e frem til uke 33 for å forebygge spontan abort og senere fosterdød. Har fått ei frsk og fin jente, som er veldig våken og aktiv. Ikke farlig å ta postafen så lenge du holder deg til dosen med 1 om kvelden og en om morgenen. tar du oftere enn det kan dt føre til overdose, så om du trenger mere må du få en annen medisin i tillegg (som afipran).
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Jeg fikk akupuntur på sykehuset. Fikk også med meg noen nåler hjem, så jeg kunne bytte de små som ble satt i håndleddet. Brukte også sånn reisesykebånd rundt håndleddet. Selv om jeg ikke hadde så veldig troen på nålene, så hjalp det for meg. Har ikke prøvd noen medisiner. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå