Gå til innhold

Noen med barn som har tatt søvndeprivert EEG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det? Var det mye stress å vekke midt på natta? Gutten min skal ta det nå, han er nettopp blitt 2 år. Har lest at han da kan sove fra klokka 22 til 03? Hvordan gjorde dere det når dere skulle frakte barnet til timen, var det vanskelig å holde dem våkne? Vil gjerne høre!

Fortsetter under...

Skrevet

Hei!

Sønnen min på 3 år gjorde dette for et par uker siden. Det gikk faktisk over all forventning:) Han skulle holdes våken fram til midnatt og vekkes igjen kl 04. Vanligvis legger han seg kl 18.30-19 og den dagen var han typisk nok klar for å legge seg når han ble hentet i barnehagen. Vi lot han se på film, badet han, ga han sjokolade, lekte og herjet rundt med han.

Det var vanskelig å vekke han igjen, men vi bar han ut av sengen og satte på yndlingsfilmen hans med volumet høyt på og han våknet etterhvert til. Han var i ferd med å sovne flere ganger, men passet bare på å forstyrre han med leker osv.

Vi bor ikke så langt unna sykehuset, så vi tok trikken opp. Det synes han er gøy, så han holdt seg våken. Det vanskeligste var å få han til å sitte stille mens de feste alle ledningene. Han var ikke noe interessert i bøker eller underholdning på dette tidspunktet. Og endelig fikk han lov til å sove og mor fikk ligge i sengen sammen med han og slumre litt:)

Det kommer helt sikkert til å gå bra:) Lykke til!!

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende svar! Merker jeg gruer meg skikkelig. Han får anfall i sammenheng med søvn, så det gjør det liksom litt ekstra skummelt. Håper alt var bra med gutten din. :)

Skrevet

Skjønner godt at du gruer deg, det gjør alltid jeg også når det er noe med sønnen min. Jeg har sett noen innlegg du har skrevet her tidligere om gutten din, og det høres ut som dere har hatt en veldig tøff tid!!

Men hvis han har anfall i forbindelse med søvn er det jo flott at dere får det sjekket ut da. Om det skjer noe under undersøkelsen er det jo bra at de får registrert hva som skjer. Uff, jeg føler virkelig med deg, er kjempeslitsomt å ikke vite hva som er galt! Krysser fingrene for at dere snart finner ut av hva som plager sønnen din og at han får god hjelp.

Vi fikk svar på EEG'en tidligere i uka og det ble ikke påvist noen epileptisk aktivitet under søvn:)

Skrevet

Ja, det er utrolig godt å vite at han blir sjekket nøye. :) Finner de ikke noe er det godt å kunne utelukke det, finner de noe er det godt å ha noe å forholde seg til. Det verste er som du sier å ikke vite hva som er galt!

Kan jeg spørre hvorfor gutten din tok undersøkelsen? :)

Annonse

Skrevet

Sønnen min har epilepsi. Vi har vært på flere vanlige EEG undersøkelser tidligere. Han er også under utredning fordi han er forsinket språklig og motorisk. Så det var vel for å undersøke om han har mye epileptisk aktivitet om natten som kunne påvirke konsentrasjon osv.

Skrevet

Ikke nå lenger, heldigvis:) Han hadde anfall i snitt 1-2 ganger i uken det første året, så var det vel bare 1-2 ganger i mnd. Varierte litt. Nå har han kun hatt en dag med anfall siden mai, så vi skal begynne å trappe ned på den ene medisinen hans:)) Han fikk ofte anfall i veldig tidlig om morgenen, idet han våknet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...