Gå til innhold

Min fødselshistorie

Anbefalte innlegg

Kom på svangerskapskontroll 3.februar klokken 10.30.

Hun sjekket om jeg var blitt noe moden de siste 14 dagene og det var jeg visst blitt. 2-3 cm åpning og ganske moden.

Jeg regnet derfor med å få valget om å bli satt i gang kanskje fredag eller i begynnelsen av uken etter. Hun spurte så kjekt om jeg hadde med meg fødebag (noe vi faktisk hadde stående i bilen) og om jeg ville ta vannet. Jeg ble litt satt ut ettersom jeg hadde sakt til jentene at "mamma skal bare på kontroll i dag, noe mer skjer ikke" Hun måtte først høre om kapsiteten på føden og den var også optimal, så det var bare å komme. TIl slutt fant jeg ut at jeg like så godt kunne slå til på tilbudet og ha vondt denne onsdagen.....i seteden for på en fredag, mandag eller tirsdag.

Så bar det opp på føden hvor jeg ble tatt i mot med sånne målinger og litt sparketester osv. Klokken 13.20 tok hun vannet mitt med en lang heklenål i plast og så var det å vente på om riene skulle starte av seg selv , eller om jeg kom til å trenge drypp. Jeg merket raskt at det begynte av seg selv, men forbannet meg over at riene var for svake og for korte etter min mening. Og så ble de veldig harde men for korte og det var max irriterende. Svingte rundt i en sånn derre prekestol og leste Se & Hør. Så ble det vaktskifte og ny jordmor som ikke fikk til å sjekke åpningen min (max irriterende dame) Legen og hun førstejordmora gjorde det jo lett som bare det og hun her holdt jo på å ta livet av meg, så jeg ba hu holde seg unna rett og slett og at åpningen fikk være det den var. Så ble riene lange og sterke med 1,5 min mellomrom og jeg ville ha epidural, men hun ville vente. Heldigvis kom min lege innom og fikk sakt at denne pasienten drøyer du ikke med og 3 min etter stod mannen i grønt der med den lange nåla. Jeg hadde allerede grepet til lystgass og følte meg litt brisen. Etter at epiduralen ble satt hadde jeg virkning av den i 4 rier så var helvetet løs, for da var ungen kommet så langt ned at virkningen ikke var der mer. Åpnet fra 6 - 10 cm på ca 20 minutter. 26 minutter etter dette igjen var han ute. De værste 26 minuttene EVER. Men alt i alt en grei fødsel på ca 5 timer da :D (skal ikke klage) 3,5 timer fra første bra rie.

Revnet null og han fikk 9 av 10 poeng :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141421536-min-f%C3%B8dselshistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...