Gå til innhold

hva gis til babyen de første dagene etr fødsel om man ikke ammer? Råmelk fra??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei... Hva gis babyen rett etter fødsel og de første dagene? Om man ikke skal amme... nan? elr en form for råmelk?

Fortsetter under...

Skrevet

NAN, Hipp eller lignende. Er du på sykehus er du kanskje så heldig at den får morsmelk fra lageret de har, ,men da er det gjerne barn som er syke.

Skrevet

Men om dette gis med tåteflaske, klarer kanskje ikke barnet å suge fra brystet senere, når melken kommer? I tilfelle er løpet kjørt for amming...

Skrevet

De bruker å gi med liten kopp, ikke flaske.

Skrevet

Ok, takk for svar... Blir ingen amming her, så er vel bare å kjøre på flaske veldig tidlig om babyen klarer det..

Skrevet

Du må nesten ha bestemt deg om du skal amme eller ikke. For skal du amme får ungen ingen ting. Da sak den amme til melken kommer for å stimulere brystet.

Annonse

Skrevet

Hvorfor skal du ikke amme?

Skrevet

Så sant ungen er frisk vilh*n nok få morsmelkerstatning av eitt eller anna slag.

Donormelk er det så lite av at det berre blir gitt til dei aller svakaste, f.eks. (ekstrem)premature der mor ikkje har fått i gang produksjonen sjølv.

Skrevet

sorry meg, men de som har noen problemer å derfor ikke kan amme går greit, men når noen bestemmer seg før de har prøvd synes jeg er egoistisk.

Skrevet

Det måtte jo komme et sånt svar..

Ikke hi

Skrevet

herligfred asså,,,man er ingen dårlig mor fordi man ikke vil amme.

jeg har 3 stk som kun har fått nan og de er blitt mennesker fordiom..

det er ikke alle som synes det er normalt å amme.kanskje de har komplekser osv..nan er så likt morsmelk nå at det er ikke noe problem.

Skrevet

ja, det må jo være en spesiell grunn?

Annonse

Skrevet

Amming er ikke sunt lengre, i tillfellet dere ikke har fått med dere det.

Skrevet

Trenger ikke være så drastisk får de får bankmelk.

Første ungen min fikk det 3 ganger mens vi lå på barsel og før min melk kom.

Jeg hadde en lang og tung fødsel og ungen hadde en tung første tid.

Jeg var også sliten og selv om jeg ammet som en gal kom det ikke noe melk før den 4.dagen etter fødsel.

Ungen fikk også litt gulsott og jeg hadde ammeproblemer.

Skrevet

Jeg fikk ikke mye melk i brystene tror det var pga av at jeg ble alvorlig syk under og etter fødsel og fikk ikke babyen til å suge heller og han fikk sentralmelk, men var ikke prematur eller noe annet galt med han. Så det varierer fra sykehus til sykehus, sikkert avhengi av hvor mye dem har.

Selv om du ikke skal amme bør du gi han den første råmelken fra brystet ditt. Du kan jo evnt pumpe den ut.

Skrevet

Ko-ko til 18;18, så er iallefall det sagt.

Gåkke an å konkludere med at amming er usunt bare fordi ett enkeltstående studie indikerer at det ikke er like fordelaktig som man i utg. pkt har tenkt. Det er den til enhver tids oppsumerte kunnskap som er gjeldende.

Skrevet

sønnen min fikk flaske fra han var født, han fikk nutramigen. gikk helt greit og gi med flaske, han tok den med en gang.

Skrevet

Nå må du gi deg. Nan er da ikke likt morsmelk. Er ingen som greier å fremstille antistoffer i laboratorier vet du. Og amming er da for alt i verden ikke kun ernæring. Er jo minst like viktig med den gode og sunne tilknytningen man får under amming

Skrevet

Melka mi kom ikke før 5 dager etter keisersnittet, og siden ungen holdt på å dø av sult allerede tredje dagen fikk den morsmelkerstatning fra kopp. Helt vanlig nan..

Skrevet

Til 18.54.

Jeg har aldri ammet min sønn, fordi jeg ikke fikk melk pga syk under fødselen, men han er kjempe tilknyttet til meg, sikkelig mammadalt og i løpet av sine syv mnd har han aldri vært syk, ikke litt vondt i magen en gang.

Hvordan forklarer du det?

Skrevet

Da tenker jeg at du helt sikkert har greid å gi sønnen din massevis av betingelsesløs kjærlighet, gitt masse kos under flaskemating og utsatt han for svært lite stress hjemme. Jeg er forholdsvis sikker på at barn som ikke ammes i sin helhet er dårligere tilknyttet enn barn som ammes, med det mener jeg selvfølgelig ikke at alle ammede barn er sunt tilknyttet mens flaskebarn er usunt tilknyttet, jeg tenker bare at mødre som ammer har større sjanse for fødselsdepresjon, alvorlige sykdommer, ekstrem overvekt/undervekt osv. Jeg respekterer kvinner som ikke ammer av ulike grunner, men for meg er det helt riv ruskende galt hvis man har valgt det selv. Kjenner mange som er blitt seksuelt misbrukt, har div psykiske problemer, har sykdom som gjør at man må gå på medisiner osv. Dette syns jeg er gyldige grunner. Mne jeg blir provosert av mødre som ikke "gidder" å amme og som påstår at Nan er minst like sunt som morsmelk.

Skrevet

Nei jeg skjønner heller ikke folk som ikke VIL amme, det er jo veldig lettvint i forhold til flaskemating hvertfall.

Hva som er best av mme og mm er jeg faktisk litt usikker på. Mulig det bare er tilfeldigheter, men alle jeg kjenner som ikke har gitt barnet sitt mm har mye friskere barn enn dem som har gjort det.

Hilsen 19:00

Skrevet

det er ikke morsmelka som er probleme, men giftstoffene..

går fint an å amme fordi, tenk på alle antistoffene.

Skrevet

Ifølge seneste forskning er helsefordelene ved morsmelk i beste fall svært overdrevet. Om man får god helse eller ikke bestemmes mye av forholdene man får når man er foster, og lite/ingenting av om man får morsmelk eller MME. Det betyr selvsagt ikke at MME er bedre enn MM, eller at MM er usunt, bare at det er hipp som happ hva man velger å mate barnet sitt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...