Gå til innhold

har lyst til å ta color fantasy til kiel, men er sykemeldt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man ta denne turen selv om man er sykemeldt???

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, hvorfor skulle man ikke kunne det..?

Skrevet

får man sykepenger for de dagene også da ?

Skrevet

Det er vel din sak hva du gjør mens du er sykemeldt..? Du er vel sykemeldt fordi du ikke kan gå på jobb. Men det betyr ikke at du bare må sitte hjemme og sture. Man kan vel ikke reise utenlands i lengre perioder, men en svipptur til Kiel skulle vel ikke by på problemer..?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du skal vel i utgangspunktet si fra til Nav, sånn at de trekker deg for de dagene. Men du kan også høre med legen om du kan få h*n til å skrive et fritak..

Skrevet

du får sykepenger for de arbeidsdagene du ikke er på jobb - hvor du velger å være syk henne, er ditt valg.

Men hvis du er syk pga sosial angst, er det nok noen som vil lure hvis de finner ut av det.

Annonse

Skrevet

jeg er ikke sykemeldt på grunn av det..

jeg ringte sykehuset for å snakke med den legen som skulle sykemelde meg, men hun var ikke å få tak i, så jeg skulle få prate med ei annen. hun skulle ringe meg opp igjen når hun hadde sjekket det, men har enda ikke ringt, å hun sa hun skulle ringe kl 14.30.. blir så irritert

får jeg må jo bestille denne turen nå!!

burde jeg bare bestille den eller?

Skrevet

Du får jo ikke penger for å dra på tur!

Og om du sier ifra som som man se hør og bør blir du trekt for de dagene.

Ikke for å grave, men hvordan syk er man om man kan dra på 2-dagers båttur?

Skrevet

hadde aldri fått meg selv til å dra på båttur når jeg var sykemeldt..synes det er ganske rart..:/

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg var i paris når jef var sykemeldt... sa fra til nav da. Var vel 50% sm da...

Skrevet

ja deg om det :) kunne aldri gjort det men vi er forskjellige..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

neida, og jeg ser poenget ditt. Men det blir litt som at man er sykemeldt fra en jobb, mens ikke fra en annen. I de tilfellene man har mer enn 1 jobb... det var nemlig jeg...

Skrevet

Jeg forstår veldig godt at det går ann og være sykemeldt fra en jobb og ikke en annen. Kommer jo litt ann på hva man gjør osv.

Men er oppriktig nysgjerrig på hvordan syk man kan være om man orker to døgn ombord på en båt liksom.

Orker man det skulle man tro man orket og jobbe feks 3-40 % også.

Annonse

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det er sant :) Som sagt var jeg bare 50% sykemeldt da.

Men, igjen (bare for å forsvare det litt) når jeg var sykemeldt jobbet jeg i hjemmesykepleien, og ba innstendig om å få tilrettelagt arbeidsoppgavene slik at jeg ikke skulle slite ut bekkenet. Det endte opp med at jeg fikk de tyngste pasientene, og den dag idag ligger jeg på sofaen med masse smerter i bekkkenet. Sønnen min er over 2 år...

Jeg ødela meg totalt på den jobben, og jeg angrer bittert! På en båttur kan man ta det i sitt eget tempo, der jeg jobba var det 10 stykker som skulle opp, ha mat, klær og medisiner innen kl var 11.30 :)

Skrevet

Gå inn på colorline.no og skriv 289ad i kampanjefeltet.

Tror dem har igjen noen billigbilletter enda til Kiel.

Ellers så synes jeg ikke du skal ha så veldig dårlig samvittitghet for en tur.

Er du f eks sykmeldt pga brukket arm, er du ubrukelig på jobb, men har bare godt av litt frisk luft.

Er du derimot "syk" pga egenmelding så synes jeg faktisk du skal holde deg hjemme.

Skrevet

Rettelse; du får i utgangspunktet ikke sykepenger når du ikke oppholder deg i Norge

Skrevet

du får i utgangspunktet ikke sykepenger når du ikke oppholder deg i Norge

-----------

Color Line er et norsk rederi med norske båter.

Spørsmålet er da juridisk;

Er man ombord i en norsk båt og ute på havet, med avgang og adkomst norsk havn, så er man vel juridisk i Norge?

Noen som kan lovhjemmel for eller i mot denne påstanden?

Skrevet

Kiel er da strengt tatt ikke i Norge, og regner med de har tenkt seg en tur i land også.

Skrevet

Man er da sykemeldt av ulike grunner...Det er jo mye man kan gjøre selv om man er "syk".

Skrevet

Orker man å reise på Kiel tur orker man å jobbe også....

Ærlig talt!!!!

Altfor mange unnasluntrere her i landet som godter seg på landets gode og dumsnille velferdsordning...

KOM DEG FOR HELVETE PÅ JOBB HI!!!!!!!!!

Skrevet

Det er ikke noe i veien for å dra til Kiel eller 2 uker til syden da man er sykemeldt så lenge turen ikke forverrer sykemeldingsgrunnen din. Man må søke nav slik at du også får sykepenger for disse dagene.

Skrevet

Ta ut ferie de dagene, da skal det ikke være noe problem:-)

Skrevet

Hovedregelen er at du må oppholde deg i Norge for å ha rett til sykepenger. dersom du velger å resie utenlands skal du i utgangspunktet ta ut ferie = ikke sykepenger fra NAV. Du fører opp på kravskjemaet hvilke dager du er i utlandet.

Du kan også søke NAV om å få beholde sykepengene under utenlandsoppphold. Da må du fylle ut et søknadsskjema og legen din må attestere at oppholdet ikke vil forværre tilstanden din, at du ikke får oppåhold i behandlingen osv.

Skrevet

hjelpes, fatter ikke at det er noe å lure på engang jeg... at du kan tenke at du ikke kan dra pga du er sykemeldt..

det er null problem ... selvfølgelig......

så fremt du ikke er sykemeldt for å ha mistet en arm, mens du blir tatt i å spille enarmet banditt med begge hender

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...