Gå til innhold

Noen som vet hva fibomyalgi er? u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

fibromyalgi er muskel og leddsmerter som av en eller annen grunn blitt kroniske. Ofte utløst av årevis med stress,spente muskler og overstimulering, kommer ofte som følge av enten psykisk og/eller fysisk sykdom hvor muskler og ledd stått i konstant spenning over lenger tid.

Skrevet

Jeg har et smertesyndrom (CRPS) som følge av skade på nerver under operasjon. P.g.a dette har jeg veldige muskelsmerter fordi overkroppen min som regel er i helspenn pga disse konstante smertene og jeg får jevnlig blokkader av smertelegen min. Nå i det siste har det forverret seg og han nevnte fibomyalgi i en bisetning, men jeg glemte å spørre noe videre om det...

Hvordan testes man for det? Eller testes man for det i det hele ttatt?

Skrevet

Jeg var konstant hos legen min i over 8 måneder og til slutt hos reumatolog. Tok prøver på prøver, og etter at mange andre ting var utelukket fikk jeg diagnosen fibromyalgi.

Skrevet

Oi, skummelt :-(.

Hva kan man gjøre for å forbedre situasjonen da? Jeg har, som nevnt over, prøvd disse blokkadene og det hjelper en stund, men har ikke funnet noen avspenningsteknikker som hjelper, så det blir som plaster på brukket ben. Fysioterapauter tør ikke ta i meg p.g.a hypersensitiviteten

Hva gjør dere for å forbedre situasjonen deres?

HI

Skrevet

Eneste som hjelper er trening trening og trening. Prøvd vanngymnastikk, men pass på at det er i oppvarmet basseng, minst 34 grader i vannet. Send meg en pm om du bor i bergensområdet så kan jeg hjelpe deg med hvor, eller lurer på noe annet.

Ellers så er det trening, ikke hard trening men lett trening. Anbefaler deg fysioterapaut, men ikke behandling, men hjelp til trening til du vet hva du kan trene, så kan du trene på egenhånd. Jeg lå i grøfta pga smerter, og jeg kan takke treningen for at jeg idag kan jobbe 30% med lett arbeid.

Annonse

Skrevet

Huff, jeg er jo så dårlig på dette med trening, men da ser det ut til at jeg må til pers ;-).

Jeg klarer meg sånn nogelunde nå, men merker at medesinene jeg får bare tar toppene og ikke fungerer så bra som de har gjort.

Hvordan arter dette seg? Sprer det seg eller er det konsentrert i områder?

Foresten takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...