Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Han har hatt alkohol"problemer" før, men ble kvit de da han møttestemora mi.. Grunnen til at jeg skrev "problemer" er at han aldri innrømte problemet og fikk hjelp, men rett og slett bare sluttet å drikke. Han er en syk mann, hjertesyk, men mye leddproblemer og ryggproblemer, og må ha hjelp hver dag, noe han fikk hos stemora mi. Nå har de gått fra hverandre, og han har flyttet 300 meter lengre bort fra søstra og stemora mi (det er ei lita bygd de bor i, og jeg bor 30 mil unna) Før kunne han ta seg en real fyllekule når han en sjelden gang var alene, men passet på å bli edru til de kom hjem igjen. Men nå.. Nå har han vært sørpe full de tre siste dagene han har ringt meg (han ringer oftere i fylla) I går var han dritings, og sa at; nei, jeg holder påå bli edru nå, det var igår jeg var full. Men han var tydelig full i telefonen.. Og i dag var han full da han ringte meg kl 12, og nå nettopp.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Har sagt han bør roe ned med drikkingen, men da sier han at det ikke er så farlig, og at han bare hat tatt seg ei øl (jeg vet at han drikker MASSE når han først sett i gang) Noen som har råd? Er det ikke farligere for hjertepasienter å drikke mye enn for andre..?
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Det er jo ikek sunt, det er det ingen tvil om. En annen ting det er liten tvil om er at han selv er klar over dette. Jeg forstår så godt at du gjerne skulle ha "fått ham til" å slutte, men det går jo ikke. Det må han gjøre selv. Hvis det er kort tid siden bruddet kan det jo godt hende dette bare er fordi han er deprimert og finner en slags trøst i drikkinga akkurat nå. Når han får dette litt på avstand vil han sikkert roe ned drikkinga. Uansett er det svært lite du kan gjøre for å endre en voksen persons drikkevaner... Håper du klarer å ha litt følelsesmessig avstand til drikkingen, når du klarer å innse at du ikke kan rydde opp i dette her..
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Ja, men det er så vaskelig å ikke ville gjøre noe.. Han ringer hver dag, opptil flere ganger dagen.. Og jeg har ikke hjerte til å trykke på avvise samtale, ettersom jeg er redd et kan være noe alvorlig.. Så da tar jeg tlf, og det ender opp med at jeg blir mer bekymret ettersom det blir flere og flere dager i strekk.. Jeg er høygravid, så går hjemme hele dagen, er liksom aldri utilgjengelig på telefon..
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Synes dere jeg ka ringe eks-stemor å be henne sjekke innom noen ganger og se om han har det bra..? Eller blir det for dumt? Blir virkelig bekymret, og det hjelper ikke akkurat at han ringer hele tiden i fylla, jeg blir sliten..
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Du kan prøve, men sjansen er at hun blir fornærmet, og det vil bli en belastning for deg som høygravid. Ingen lett situasjon... Har han ingen andre bekjente eller slektninger på hjemstedet som du kan ringe til?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Jo, onkelen min, men han bor en time unna med kjøring, og de har ikke så mye kontakt :/ Er også redd for at han skal bli sint for at jeg har "sladra". Jeg vet ikke... må vel bare se det an hvordan det går.. Bare så slitsomt å gå å tenke på det hele tiden, når fokuset skulle vært rettet mot fødselen som er rett rundt hjørnet her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå