Gå til innhold

hva syntes dere om Aselina?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Problematisk med assosiasjonene man kan få. Synd, for det er artig med spesielle navn som har vært brukt i slekta.

Men om navnet er veldig spesielt vil barnet resten av livet måtte stave, forklare og godta utallige gale variasjoner av navnet sitt. Jeg har selv et veldig spesielt mellomnavn og opplever dette hele tiden.

Hva med å bruke det som mellomnavn med et enkelt fornavn alle forstår? Da kan man selv velge bort navnet i situasjoner man ikke gidder forklare.

På skolen brukte jeg ikke navnet mye pga at det ble laget "artige"varianter av det. Barn kan være hensynsløse.

Nå som voksen bruker jeg det mer, og får bare positive reaksjoner fra folk. Glad og stolt over navnet mitt, men også glad det "bare" er et mellomnavn.

Jeg likte det ikke. Minnet meg veldig om Vazelina bilopphøggers, Vaselin og jeg likte ikke den as(s)-delen.. Minner meg for mye om stumpen, for å si det pent :-p

Jeg syns Selina er mye finere! Helst Celina, det er nydelig!

Eller Adelina, Adeline, får hvertfall ikke den ''Vazelina-følelsen''..

Hehe :) skjønner det md bilopphuggers... Men tror det er en assosiasjon dere får mer på østlandet... Hadde foresten skrevet Aselina det skulle være Aseline. Men det blir jo samme greia :) takker for svara. Vi har forsatt ikke bestemt noe navn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...