Gå til innhold

Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det fra samleie til spermiene er framme hos egget?

Stusser litt fordi det blir sagt at egget kan befruktes i 24 timer og at en dermed kan bli gravid dagen etter eggløsning. Det forutsetter jo at svømmerene er raske?

Tar det minutter eller timer eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant svaret selv i anatomiboka fra sykepleien, det tar 20-120 minutter før de første er på plass.

Poster det i tilfelle det er flere som lurer

:)

Skrevet

men må vi ha sex på eggløsnings dagen då og dagen etterpå?

Skrevet

Og gjerne dagene før, siden sperm erseigliva, opptil 5 dager..

Skrevet

hei

eg har vært litt rar i magen siden søndag og hadee samleie senest natt til går, og før det og,

har eggløsning i morgen

er det teng på at noe skjer inni meg då elle hva kan det være for noe?

Skrevet

Neppe et tegn på at noe er på gang, i og med at du ikke har hatt eggløsning.

Derimot kan det jo være psykisk, jeg har kjent meg gravid de to siste ukene i syklusen i flere måneder nå..

Skrevet

men eg kan bli for det er jo i morgen det er eggløsningsdagen?

Skrevet

litt rart spørsmål..men burde man unngå å gå på toalettet etterpå? eller er de beste svømmerne mye raskere enn "gjengen"...?

Hmm..et dårlig forsøk på å pakke inn et litt ekkelt spm :P

Skrevet

har lest at man burde ligge i allefall en halv time gjerne med pute under rompa for å "hjelpe" svømmerne i riktig retning:-)

Skrevet

Jeg holdt på med dette da vi prøvde å bli gravide sist - brukte 11 mnd - og jeg ble liggende en halv times tid etter samleie. (Rundt el).

Den ene mnd jeg ikke gjorde det - var da jeg ble gravid!

Så nå som vi er på ny prøverunde etter ma, så "gidder" jeg ikke bli liggende. Tror ikke lenger på at det har så mye å si.

Pluss at jeg får så lett urinveisinfeksjon av å bli liggende sånn. Det er jo anbefalt at man går på do og tisser etter samleie for å unngå urinveisinfeksjon...

Men det er jo opp til hver enkelt hvilke "triks" man vil prøve på veien mot å bli gravid:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...