☆☆☆ Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Hvor lang tid tar det fra samleie til spermiene er framme hos egget? Stusser litt fordi det blir sagt at egget kan befruktes i 24 timer og at en dermed kan bli gravid dagen etter eggløsning. Det forutsetter jo at svømmerene er raske? Tar det minutter eller timer eller hva?
☆☆☆ Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #2 Skrevet 11. februar 2010 Fant svaret selv i anatomiboka fra sykepleien, det tar 20-120 minutter før de første er på plass. Poster det i tilfelle det er flere som lurer
minnimus83 Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 men må vi ha sex på eggløsnings dagen då og dagen etterpå?
☆☆☆ Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2010 Og gjerne dagene før, siden sperm erseigliva, opptil 5 dager..
minnimus83 Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 hei eg har vært litt rar i magen siden søndag og hadee samleie senest natt til går, og før det og, har eggløsning i morgen er det teng på at noe skjer inni meg då elle hva kan det være for noe?
☆☆☆ Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. februar 2010 Neppe et tegn på at noe er på gang, i og med at du ikke har hatt eggløsning. Derimot kan det jo være psykisk, jeg har kjent meg gravid de to siste ukene i syklusen i flere måneder nå..
minnimus83 Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 men eg kan bli for det er jo i morgen det er eggløsningsdagen?
lillevanilje Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 litt rart spørsmål..men burde man unngå å gå på toalettet etterpå? eller er de beste svømmerne mye raskere enn "gjengen"...? Hmm..et dårlig forsøk på å pakke inn et litt ekkelt spm
Lillemy36 Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 har lest at man burde ligge i allefall en halv time gjerne med pute under rompa for å "hjelpe" svømmerne i riktig retning:-)
Frøken håpefull - er mamma! Skrevet 11. februar 2010 #10 Skrevet 11. februar 2010 Jeg holdt på med dette da vi prøvde å bli gravide sist - brukte 11 mnd - og jeg ble liggende en halv times tid etter samleie. (Rundt el). Den ene mnd jeg ikke gjorde det - var da jeg ble gravid! Så nå som vi er på ny prøverunde etter ma, så "gidder" jeg ikke bli liggende. Tror ikke lenger på at det har så mye å si. Pluss at jeg får så lett urinveisinfeksjon av å bli liggende sånn. Det er jo anbefalt at man går på do og tisser etter samleie for å unngå urinveisinfeksjon... Men det er jo opp til hver enkelt hvilke "triks" man vil prøve på veien mot å bli gravid:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå