Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Har fått invitasjon til 2-årskontroll på vesla. Med invitasjonen fulgte det ei liste med ord man skulle krysse ut. Deretter er det satt av tre linjer for andre ord barnet sier. Denna jenta her sier mye. Dere med andre storsnakkende toåringer, hva skriver dere ned der? Vet ikke hvor jeg skal begynne hen... SKjønner jo at jeg må skrive ord hun sier, men det er så mange så hva er vesentlig? Det mest dagligdagse?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Kan ikke huske at vi måtte fylle ut det, men jeg hadde ikke fyllt ut det på min, hun pratet UTROLIG mye da hun var to. Så hadde ikke hatt sjans til å fylle det ut, hadde heller latt det stå blankt og sagt hvorfor...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Skal man ikke sette inn de lengste setningene de sier osv. da? Det mener jeg å huske vi gjorde. En del av ordene som står på arket kunne ikke min gutt, siden vi ikke bruker alle de ordene. Likevel fikk vi masse skryt for han kunne så mange av de, og snakket i tre-ords-setninger
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Du skriver eksempler da de langste setningene hun sier. Husker første hadde mange setninger på 5 ord da hun var 2 år. Lillesøster er bare 1 år og 10 mnd men har gått forbi henne på den alderene for en god stund siden.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Er det som er "problemet" her også. He he. Hun sier ALLE ordene som man skal krysse av for, og tre linjer dekker nok bare bitte litt av det hun sier ellers. De spør også om hun sier sammensatte ord som "mamma sitte" osv. og vil vite hva den lengste setningen hun sier er. Må visst begynne å høre etter ordentlig, Hun har snakket i setninger så lenge at jeg har mistet oversikten. Skal gjøre som du sier, la det stå blankt og forklare hvorfor.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Har ikke telt etter, men hun sier i alle fall mer enn 5 ord i en setning nå.. Ikke for det... Hun kan ofte si ting som "mamma være med" ennå, så det er ikke bare lange setninger som plumper ut hele tiden.. Bra jeg har fått noen dager på meg, så jeg kan lytte til hvordan hun formulerer setninger...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Jo. Skal være lengste setningen hun sier. Aner bare ikke hva det er. Er sånn sett fire ord på lista hun ikke sier. Hun bruker bestemor og bestefar om alle besteforeldrene, og sier derfor ikke mormor, morfar, farmor og farfar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå