Gå til innhold

Når senke bunnen på sprinkelsengen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen er snart 7 mnd og vi har fortsatt bunnen på det høyeste nivået. Når bør vi senke den for å forhindre at han tipper utav?

Skrevet

Vi senka bunnen for nesten 2 uker siden, da var sjarmtrollet 9 mnd..

Han hadde begynt å sette seg opp selv, og etterhvert reise seg opp, men han hadde alltid ligget rolig i senga når han våknet.

Så var det en tirsdag ettermiddag at vi bestemte oss for at nå måtte vi senke bunnen i tilfelle han begynte å reise seg om natta. Men så fant vi ikke umbrakonøkkelsettet som vi trengte for å senke bunnen, så vi tenkte som så at det holder en natt til, så kjøper vi nytt nøkkelsett i morgen. Akkurat den natta bestemte han seg for å sette seg opp i senga! Heldigvis reiste han seg ikke opp, men vi turte ikke la han ligge der. Så den natta sov han i dobbeltsenga med oss. Dagen etter senket vi bunnen, og den natta reiste han seg opp....

Så vi var akkurat for sene med å senke bunnen. Bedre å gjøre det for tidlig enn å oppleve at de plutselig ramler ut...

Men klart, kommer jo an på hvor motorisk babyen er også da. Men plutselig finner de ut av ting..

Skrevet

Jeg vurdere å senke den nå. Snuppa blir 6 mnd til helgen. Hun er oppe på alle fire og klarer nesten å dra seg opp på kne etter ting, så det føles ikke helt trygt lenger selv om hun normal pleier å ligge pent i ro på ryggen oppi sengen sin :-)

Skrevet

Senket den når hun var ca 5.5 mnd gammel. Hun rullet begge veier og var ganske vilter i senga. Når jeg så hånda hennes gripe tak i kanten på senga en dag så senket jeg den med en gang. Hun har ikke reist seg eller noe enda (er 6mnd nå) men tar ikke sjansen på at hun plutselig finner ut av ting og tang. Leste om en annen liten krabat her inne som hadde reist seg i stående i en alder av 6.5 mnd så man vet jo aldri...

Skrevet

er en mnd siden ca reiste seg opp å da er de jo vips utfor kanten..

var 6 mnd å 5 dager 1 gang han reiste seg opp selv, i leke grinden.

nå er han 7 mnd går rundt bord å reiser seg etter alt å alle...

Skrevet

Jeg senka den når sønnen vår var ca. 5 mnd. da hadde han begynt å snu seg rundt i senga (har gjort dette siden han var 3 mnd, men aldri i forbindelse med soving) og ellers så hadde han begynt å dra seg bortover gulvet, så tenkte at nå var det vel tidspørsmål før han begynte å dra seg litt opp. Nå er han 6,5 mnd. og driver å sitter på knær i lekegrinda og drar seg opp (ikke i stående enda) så jeg tror jeg skal senke bunnen til nederste hakk.

Skrevet

Uff, kanskje jeg bør senke hos oss også? barnet mitt er 6 mnd, og snur seg rundt i senga og er veldig urolig

Skrevet

Nettopp senket den her og ho er 8 1/2 måned:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...