Gå til innhold

Kan dette ha en sammenheng med pcos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har helt siden 15-årsalderen hatt store muskelsmerter og muskelsvakhet (særlig ved anstrengelse). Jeg er nå 25. Sliter også veldig mye med kvalme, hodepine,feberform og jeg er konstant trøtt og sliten. Er det noen her med pcos som har opplevd lignende? kan man utvikle utmattelsessyndrom av pcos m hormonforstyrrelser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt det helt likt og har pcos.

Utrolig frustrerende for ingen har skjønt hvorfor jeg er utmattet og dårlig form.

Håper de forsker mer på pcos etterhvert..

Skrevet

ja, det er utrolig slitsomt - særlig når en ikke blir tatt på alvor. er så mye inn og ut av sykehus så fy.. prøvene slo ut (kun den ene gangen)på muskelsykdom - men det er faktisk hormonforstyrrelsene mine som er årsaken til at prøven ble pos. prøver å snakke med legen om alt dette henger sammen m pcos men han bare trekker på skuldra.. har også lav kroppstemp - og derfor blir jeg i feberform så fort jeg har feks jobbet en full dag. nå er jeg 100% sykmeldt pga dette, så leter veldig etter svar for tiden for å si det sånn . svaret ditt hjalp veldig for meg - og bekrefter mistanken min. Finner ikke legen din heller ut hva som feiler deg?

• 1 måned senere...
Skrevet

Du er ikke alene om dette. Fra å være et veldig aktivt menneske, ble jeg en "sofa"-sliter. Fikk påvist pcos for noen uker siden og har etter det lest uante mengder om sykdommen. Og vi er ikke de eneste som har opplevd dette. Og det er mulig å utvikle en form for ME av PCOS.

Skrevet

jeg også - trente aktivt fotball/jogget men så sa det stopp.. jo mer jeg trente desto verre ble det.. jeg fant en sammenheng mellom hormonforstyrrelser, nevrologiske forstyrrelser og ME som jeg viste til legen. han bare ristet på hodet, gadd ikke å lese og sa at d der var d forskjellige meninger om. var på nevrologisk for en mnd siden og fikk beskjed om at jeg ant. hadde nevrologiske forst. for 3 mnd fikk jeg konstantert hormonforstyrrelser. men allikevel gir legen f.. man blir hjelpesløs- ekstra ille blir det når man ikke lenger kan jobbe!! for jeg er igrunn ingen sofa-person. noen som vet om det er noen spesialister innenfor dette?

Skrevet

Som jeg skulle skrevet innlegget selv.

Har det akkurat likt.

Man blir ikke tatt alvorlig og det er virkelig mangler på kunnskap når det kommer til PCOS...

Skrevet

hva gjør man når hverken legen, gynokologen eller nevrologen tar deg seriøst da... ? spurte gyn. ang. dette - da svarte han at det var vanskelig å tro at jeg var så trøtt og sliten pga pcos. nevr kunne ikke gjøre mer og legen bare trekker på skuldra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...