Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 ei som jobber i barnehagen la meg til for et par dager siden,, stussa litt på det men godtok. Ser ikke helt vitsen men hun er så søt og grei så jeg ville ikke avvise henne
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Jeg jobber i barnehage og aviser konsekvant venneforespørsler fra barnas foreldre. Ønsker ikke mikse jobb og privatliv mer enn nødvendig. Og med så mange hysteriske foreldre der ute så måtte jeg ha passet på absolutt ALT jeg skrev på Facebook
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 synes det er en uting at barnehageansatte og foreldre er bestiser,samme om det er privat eller facebook,for det kan gå ut over profesjonalismen begge veier...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Noen få. Og det ble avklart på forhånd at det var ok å legge hverandre til. Og når jeg tenker meg om, det var sannelig de ansatte som la til meg og ikke jeg dem. :-)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Nei, det er jeg ikke og vil ikke heller. Som en annen lenger oppe sier måtte jeg ha passet på alt jeg hadde skrevet. Og jeg respekterer de ansattes privatliv, ikke minst. Jeg er lærer selv og ville aldri ha lagt til verken foreldre eller elever.
signe maten Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 Ja, det er jeg faktisk. Med to stykker. Men jeg syns vel egentlig ikke det er greit å slette dem heller - ikke dems skyld at M fikk bhgplass der de jobber, vel. Og ikke vår skyld at vi var venner lenge før jeg fikk barn
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 11. februar 2010 #10 Skrevet 11. februar 2010 Nei og det er i grunnen helt uaktuelt. Ikke har jeg behov for å vite om deres privatliv og heller ikke de om mitt:)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #11 Skrevet 11. februar 2010 Vel.. på mindre steder kan dette være uunngåelig. Med en barnehage, så kan det godt hende venner er ansatt i den barnehagen man benytter. Vi har mange barnehager å velge i, og ved en tilfeldighet jobbet en gammel venninne av meg i den barnehagen vi valgte. Vi har nå tatt opp igjen kontakten, men jeg ser ikke på det som en uting (Er mange ansatte å forholde seg til, dessuten klarer vi å snakke saklig til hverandre selv om vi kjenner hverandre). Nå har vi ikke hverandre på Facebook allikevel, for ingen av oss bruker det. Ville nok ikke ha lagt til ansatte generelt allikevel.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #12 Skrevet 11. februar 2010 Flere som har synspunkter? Jeg regnet med disse svarene, det var det jeg i utgangspunktet tenkte også, men jeg har blitt så god venn med to av de ansatte, at det å legge dem til på FB bare føles naturlig.. Vi har kontakt utenom bhg. Jeg er den yngste moren og er like gammel som de ansatte, de andre mødrene er nesten 10 år eldre, kanskje det har noe med det å gjøre Hilsen HI!
KaMa Skrevet 11. februar 2010 #13 Skrevet 11. februar 2010 Jøss, veldig unge ansatte i deres barnehage da? Tviler på alder har noe med saken å gjøre. Jeg har et par barnehageansatte til småen på facebook. Ser ikke helt problemt. Ikke utleverer jeg meg overhengende mye på nettet, generelt. Jeg lever på en slik måte at jeg stort sett kan stå inne for alt jeg skriver, sier og gjør. Og så vet jeg at jeg kan justere profilen min sånn at folk jeg ikke egentlig vil skal lese alt jeg skriver heller ikke kan det. Noen av de ansatte har sagt de syns det er ok å bli lagt til og noen har sendt forespørsel. Jeg syns slett ikke det har bydd på nevneverdige problemr. Kan ikke helt se at jeg burde ha angst for at folk jeg faktisk har kontakt med skal lese mine dølle statusoppdateringer men ikke en jeg gikk i 2 klasse med og aldri sett igjen siden.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #14 Skrevet 11. februar 2010 Er venn med 3 ansatte i barnehagen. Bestevenninnen min, en jag har kjent i 5 år og ei jeg har hatt som bekjent i sikkert 10 år hvis ikke mer. De stod på vennelista før jenta begynte i barnehagen da:-)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #15 Skrevet 11. februar 2010 Nei men ped lederen har åpen profil så jeg sjekker siden hennes innimellom. Hun kommer stadig opp som forslag på min side fordi hun er på mail lista mi..
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #16 Skrevet 11. februar 2010 Nei, men de andre mødrene er forholdsvis "gamle";-) 36 og eldre. Takk for svar KaMa.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #17 Skrevet 11. februar 2010 Ville ikke falt seg inn naturlig, nei.
KaMa Skrevet 11. februar 2010 #18 Skrevet 11. februar 2010 Pussig.. I vår barnehage jobber det stort sett folk godt over 30... Uansett, bare hyggelig. :-)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 12. februar 2010 #19 Skrevet 12. februar 2010 Har ikke fb, men er venner med dem i det virkelig liv. Drikker meg gjerne full med den lille sin ped. leder, som forresten er mor til en av mine elever, som igjen har vært barnevakt for den lille. Gu så hærrrlig å leve på landet:)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #20 Skrevet 12. februar 2010 Ikke hvis fb er eneste forbindelse med dem foruten kontakten ved henting/bringing.
♥Nemi♥ Skrevet 12. februar 2010 #21 Skrevet 12. februar 2010 Bur i ei bygd. Så ja, jeg har en del foreldre på facebook, fordi vi også omgåes i privaten. Er ikke å komme unna. Men er jo selvfølgelig noen foreldre jeg aldri ville ha godtatt som venn, for vi er ikke venner på fritiden.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #22 Skrevet 12. februar 2010 På landet er det nok mer naturlig enn hva det er i byene. Er ikke selv aktiv på facebook, men det kommer jo venneforespørsler fra gud og hvermann. Nå har det ikke kommet venneforespørsler fra barnehage ansatte, men mangen av de som jobber der har jeg nærere forbindelse til fra barneskole, ungdomsskole og gymnas, enn hva jeg har med andre som sender venneforespørsel. Jeg legger ikke til noen, fordi jeg aldri logger inn på facebook.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #23 Skrevet 12. februar 2010 Ville aldri falt meg inn og sendt venneforespørsel selv, men jeg har godtatt to forespørsler av to av de ansatte, men det er fordi vi er bekjente fra før av. Bor også på en liten plass ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #24 Skrevet 12. februar 2010 Jeg jobber i barnehage, og har alle av foreldrene på fb. Men det er fordi vi bor på en liten plass, og er omgangsvenner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå