ett til! Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 jeg har funnet ut at mini sover som en stein om han sovner på brystet mitt og jeg legger han i vogga på magen,for da blir han fortsatt varm på magen/brystet, noe han liker. jeg gjør det bare på dagtid og jeg passer på han hele tiden når jeg gjør det,for jeg er jo redd han skal ha ansiktet ned i madrassen og ikke få puste. synes dere det er uansvarlig?
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Hei på deg... Jenta vårer som din gutt.. Hun sover som en sten på magen.. Vi gjør det på dagtid men bare når hun ligger i sofan da det er såpass hard underlag at hun ikke får nesa ned i den. Vi sitter vedisden av ho da. På brystet sover hun støtt ogstadig. Hun slet med magevondt og da var det eneste måten for oss og få litt søvn på. Jeg satt i senga med hun oppå meg. Og på ettermidagen tar pappan hvilen på sofan med henne oppa seg. Hun stor koser seg og sover som en stein. Men på natta sover hun på ryggen. Også har hun et favoritt teppe som hun krøller opp mot ansiktet sitt. (tynt med masse huller i) Jeg tenker ikke så mye på at hun ligger på magen innimellom. Så lenge hun er sterk nok til og snu hode selv. Men vis hun ligger oppå dyna si går det ikke for det blir får bløtt og hun får lett nesa ned i dyna. Du er ikke alene med og ha barn som liker seg på magen. )
_Løvemamma_ Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Jenta mi elsker også å sove på magen. Om morgenen våkner hun for å spise når pappaen går på jobb, og har ofte problemer med å sovne igjen. Da får hun sove på magen på brystkassen min mens jeg ligger i sengen å leser bok:) Veldig koselig. Synes ikke det er uansvarlig å la dem sove på magen så lenge man passer godt på, men hun får ikke lov til å sove på magen om natten. Når hun blir stor nok til å snu seg selv så kommer vi nok til å kjøpe en sånn sovepose som kan knytes fast, så hun ikke kommer seg rundt.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Snuppa mi har alltid bare villet sove på magen. Når jeg skjønte det så fikk jeg en baby som sov i ca 20t i døgnet (mot kanskje 8 t i døgnet før). På natten sov hun på ryggen da, men hun sov urolig og våknet ofte. Løsningen for oss ble å kjøpe pustealarm som sier ifra dersom babyen skulle slutte å puste. Nå er hun 7 mnd og sover på magen dag som natt. Og jeg slipper å sjekke til henne hele tiden.
MღM Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Gutten vår hadde også en periode hvor vi nesten ikke fikk han til å sove om dagen om han ikke lå på magen og da var han såpass liten at vi måtte passe godt på. Nå er han 6 mnd. og har begynt å snu seg selv og jeg er litt usikker på om jeg burde snu han tilbake på ryggen? noen ganger går det og han fortsetter å sove på ryggen, men veldig mange ganger så våkner han...snur dere babyen når de selv legger seg på magen? lurer også på om jeg burde tatt ut skinnfellen....?
*dreamteam* Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Min gutt har sovet på magen siden han klarte å snu hodet selv, han vender hodet mange ganger i løpet av en natt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå