Gå til innhold

tanker om foto i en digital tid-HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har to barn, ei på snart fire og en nyfødt gutt. Har ikke fremkalt bilder siden snuppa var baby=tusenvis av bilder lagret digitalt.

Hvordan gjør dere det? Fremkaller alle og setter i album? Fremkaller noen og lager egne barnealbum, eller alle bilder kronologisk?

Velger ut noen få? Eller bare ser på dem på tv/pc/bilderamme?

Jeg merker at vi ser jo lite på bilder sammen når de ligger på en harddisk, men syns det er supervanskelig å gå i gang med fremkalling/systematisering. TIPS MOTTAS MED TAKK!!!

Fortsetter under...

Skrevet

fotobok har jeg ikke så mye til overs for, det har jeg også vurdert.

Skrevet

Jeg går i gjennom og plukker ut de jeg vil framkalle, å framkalle alle blir for mye, og det er ikke alt som er like bra heller. Jeg har en egen mappe på pc'en der bildene av gutten min plasseres, bildene i denne mappen er igjen sortert på måned eller alder. Jeg lager også en egen mappe der jeg putter de bildene jeg vil framkalle. Da slipper jeg å gå i gjennom alle bildene på nytt om noe skulle skjære seg i opplastingen til fotobutikken( det er veldig kjedelig:-()

Jeg bestiller dobbelt sett, og setter noen inn i en sånn min første bok, og resten i en vanlig album som er hans.

Nå har jeg framkallt med jevne mellomrom, så har ikke så mye å gå igjennom for hver gang. Men har vært litt sløv i det siste, så har en del jeg går i gjennom nå.

De bildene jeg framkaller flytter jeg også over på minnebrikken til digitalramma. Kunne jo tatt noen andre for variasjonens del, men er så lettvint å ta de jeg allerede har plukka ut :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...