Gå til innhold

Siden det er så mye snakk om lesing her; Hvilke barnebøker "må" man ha?:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

biltemakatalogen får jeg ikke lov til å kaste... he he... nevøen min på 4 år går gjennom den gang på gang og peker på at han ønsker seg og skal spare til... han er sååå nydelig, så da må jo tante kjøpe en ting nå og da selvfølgelig...

Skrevet

gruffalo.

eg sitter på e-bay og skal kjøpe bamsen :))

Skrevet

Da inspirerte jammen denne tråden meg til å handle litt ja hehe :o) Da blir det 7 nye bøker på ungene om ikke så lenge (til den nette sum av 526,-) Det var ikke ille synes jeg.

Skrevet

Her har vi akkurat oppdaget Ingrid bøkene, de har falt i smak hos store og små.

Hylla vår er ganske så tykk av forskjellige ting. Noe er:

Astrid Lindgrens bøker

Anne Cath Vestly sine bøker

Asbjørnsen og Moe

H.C. Andersen

Tassen

Albert Åberg

Thorbjørn Egner

Barbapapa

Prinsessebøker i alle mulige varianter.

Goboken har mange fine bøker syns jeg, eller ungene er kjempe glade i mange av de. Elsker deg for alltid, er den som ungene setter høyest av alle vi har.

Vi har flere slike "let" bøker, slik somHvor er Willy, smurfene,olebrum, kaptein sabeltann, slike bøker som vi blir sittende og snakke og titte på lenge sammen.Noen har mer tekst enn andre.

Annonse

Skrevet

Kjøpte: Gruffalo, Albert Åberg, Dr. Seuss, Barnehageboka mi, Ludde, Barbapapa, Pulverheksa. Og jeg glemte det ble en 8nde bok også: Den lille larven Aldrimett. Så summen ble totalt 613,- fritt tilsendt :o)

De hadde noen gode tilbud fra Bokklubben (jeg er medlem der).

Skrevet

Min treåring liker: Emma og Thomas bøker, noen av Albert Åberg bøkene, bøker fra "hvem" serien (hvem er borte, hvem sin mormor, hvem kler på seg, hvem er søt etc. De er veldig gode)

Ellers er det populært med dikt og rim bøker med illustrasjoner.

Man må bare prøve seg fram å se hvilke bøker barnet liker, har funnet mange skatter på biblioteket som ikke er "kjente" barnebøker.

Til litt større barn er ruffen bøkene flotte, de likte jeg veldig godt når jeg var barn. :)

Skrevet

Også frosken og vennene bøkene og lille prinsesse, som også går på barnetv. :)

Skrevet

Bøkene om Albert Åberg er populære her. Kaptein Sabeltann-bøker, bøker om dyr, eventyrbøker og Postmann Pat er også favoritter.

Skrevet

Glemte bøkene om Mummitrollet - har en haug, og de er alltdi poplulære både hos 2,5-åringen og 5-åringen. Og en kjempesøt bok som heter "Gjett hvor glad jeg er i deg" om lille hare hasselbrun og store hare hasselbrun - supersøt som begge to er blitt glade i. Samme med en bok som heter "God natt Sam".

"Den lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans" (eller noe i den dur;-)) har vært en slager blandt begge, og en bok som hvordan baby blir til som heter noe sånt som "sånn ble Emma til" er visstnok også ganske så interessant for 5-åringen for tiden;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...