flypapir Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Hvilke er det som går igjen som populære barnebøker hos dere?
#Ariadne# Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 karsten og petra, pulver heksa, astrid lindgren, bokene naar to skal...., boker fra disney bokklubben,det meste igrunn,hehe
Piipii Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Hor 2 åringen går det nå om dagen veldig mye tassen, ellers har han en bok med mange foskjellige biler, heisekraner osv som han liker godt. Og selvfølgelig Sabeltann da. Hun på nesten fem har mange favoritter, bla Bisk, Tambar, barnehageboka, undreboka, Albert Åberg, disney( snehvit, askepott, tornerose, den lille havfruen osv) Lillefe ( mener det var det den het). det var de jeg kom på i farten. Hun på nesten fem har vært medlem av bokklubben så har mange favoritter igjennom de. Nå har vi meldt henne ut og lillemann inn i go boken så får han få litt bøker også. Bytter på litt:)
Gjest sug lut Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Kommer an på alder. De minste må ha Den lille larven aldrimett, Olivia-bøker, Thomas og Emma, så må de ha Pulverheksa og Gubben og Katten, og Mamma mø, og Albert Åberg, og Arkimedes-bøkene, og Inger Hagerudps og Andre Bjerkes dikt, og det som finnes på norsk av Dr Seuss, og Gro Dahles beste, og Den store røde hunden, og så Narnia-bøkene, alt av Astrid Lindgren, alt av Roald Dahl, Thorbjørn Egner, og så videre og så videre.
Piipii Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Ja glemte Karsten og Petra og pulverheksa jeg
kokosyklus Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 min to åring er vedlig glad i en bok som heter "Se og Si , ordboka mi" Fikk kjøpt den på bokklubben.no. Hun har lært mange ord i den. Den er hun så glad i at hun river ut sidene for å få bedre tak på de...Må snart få tapet de sammen igejn.
Ella & gull med smilehull Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Michael Endes bøker om Lukas lokomotivfører og Jim Knapp. Den uendelige historien Momo og kampen om tiden Dinotopia (mange vakre tegninger i den) Astrid Lindgren sine bøker Narnia bøkene Hobbiten Diverse eventyrbøker Bøkene om Mummitrollet Thorbjørn Egner sine bøker
selma07 og engel Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 Jeg er ikke redd, jeg er ikke nissen, jeg er ikke søt; historene om den lille ugla. Jenta mi elsker dem, jeg også forøvrig:-) Da lille Larsens hus blåste bort- utrolig morsom bok som vant en pris i danmark i 2008. Barbapapa historiene. Dumbo drar ut i verden. LUddebøkene. Emma og Tomas. Ingrid bøkene, Ingrid og pappa, Ingrid bader, Ingrid og basselusken, Flotte morsomme bøker med artige illustrasjoner. Muldvarpen. Og jeg kunne fortsatt i det uendelige.. Men damer, sjekk ut de her bøkene! Mye bra lesing for både store og små!!
wirre;o) Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 Ville Wilma. Bæsj! Ole Brum ( A.A. Milne) Asbjørnsen og Moe's samlede ( mine gamle) Barna i Bakkebygrenda På lydbok er det alt av Egner om dagen...
lucky_mom Skrevet 11. februar 2010 #10 Skrevet 11. februar 2010 Favorittene her er - Pulverheksa - Dyrene i Hakkebakkeskogen - Gruffalo - Den lille larven aldri mett - Disney pekebok
lucky_mom Skrevet 11. februar 2010 #11 Skrevet 11. februar 2010 Jeg glemte "Den lille muldvarpen som lurte på hvem som hadde bæsjet på hodet hans"!! Den er så morsom
melkekua™ Skrevet 11. februar 2010 #12 Skrevet 11. februar 2010 Den lille larven Aldrimett - Eric Carle Den lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans - Werner Holzwarth Fiat og farmor - Iben Sandemose Ludde - Ulf Löfgren Gruffalo - Julia Donaldson Apestreker - Julia Donaldson Lillesøster - Kari Grossmann Molly - Lucy Cousins Sjarmtrollet Tambar - Tor Åge Bringsværd Barbapapa - Annette Tison ; Talus Taylor Bøker av Roald Dahl hvis han ikke er nevnt, og alle de tidligere overnevnte. Og sikkert mange mange flere som jeg ikke kommer på i farten )
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 11. februar 2010 #13 Skrevet 11. februar 2010 Favorittene til trollet på 16 mnd er: Fortellinger: -Drømmehagen (alle ørten varianter) -Gruffalo -Den lille muldvarpen som lurte på hvem som hadde bæsjet på hodet hans -Verdens fineste bjørnunger Og så har han diverse bøker med ord/farger/dyr osv som han elsker å sitte og peke i!
Pengetreet Skrevet 11. februar 2010 #14 Skrevet 11. februar 2010 Frøkna har nettopp blitt tre år. Disse er favorittene: - Lillelarven aldrimett - Bøkene om lillesøster - Ole Brumm 5 min fortellinger - Sanger på fanget - Den lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 11. februar 2010 #15 Skrevet 11. februar 2010 En av de store favorittene her er Barnehageboka. Også veldig grei å ta frem når man skal forklare et eller annet de skal gjøre i bhg, f.eks. karneval eller Lucia (2 1/2 år).
Sol Skippertaksdronning Skrevet 11. februar 2010 #16 Skrevet 11. februar 2010 -fra gris til krokodillefis -Morgentåkedalen -Disney eventyrbok -ole brumm og hundreogørten andre jeg ikke kommer på akkurat å
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #17 Skrevet 11. februar 2010 Ludde, Karsten oog Petra, Lillesøster og Pulverheksa var veldig populrt før. Nå er Astrid Lindgren, Egner, Anne Cath Vestly og eventyr som er stas.
ape Skrevet 11. februar 2010 #18 Skrevet 11. februar 2010 Baldemar av Knut Faldbakken er veldig pop hos 5 åringen.
lillepixie Skrevet 11. februar 2010 #19 Skrevet 11. februar 2010 Barna i Bakkebygrenda Okke, Nutte og Pillerill av Elsa Beskow Og Ruffen av Bringsværd Alt med Albert Og Tassen
❤lille stjerne❤ Skrevet 11. februar 2010 #20 Skrevet 11. februar 2010 Det kommer jo an på hvilken alder barna er. Jeg har en jente på 2 år som er utrolig glad i bøker, hun vil helst bli lest for dagen lang. Nå for tiden er det eventyrboka (den lange, smale fra jeg var liten), Moldvarpen-bøkene, Albert Åberg, Karsten og Petra, div Torbjørn Egner, Emma bøkene og diverse andre billedbøker som er populære. Jeg synes det er veldig koselig å lese bøker for henne som jeg husker fra jeg selv var liten. Da hun var yngre var Den lille larven aldri mett, Tassen og pekebøker spennende.
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #22 Skrevet 11. februar 2010 Det er jo ikke en bok akkurat, med min jente er veldig glad i de SingSang sangkortene fra Children's House. Jeg bruker de når jeg synger for babyen på 2 mnd også. Ellers bruker vi Den Store Barnesangboka veldig mye. Vi leser en bok hver kveld også synger vi mange sanger!
*gruffalo* Skrevet 11. februar 2010 #23 Skrevet 11. februar 2010 Gruffalo og Apestreker er veldig bra bøker. Barna her hjemme liker de godt, og ALLE barna i bhg elsker de bøkene og vil helst ha de e hver samling;)
lille sprelle Skrevet 11. februar 2010 #24 Skrevet 11. februar 2010 Den store hvite sangboka blir brukt 1-2 timer om dagen hos oss tror jeg... Ellers så er tassen og nyskjerrige nils populære 23 mnd MEN det er også spennende med claes olssonkatalogen, magasinet, snø og ski, aftenposten......... Fra ca 1-1,5 år var den boka med dyrelydknapper (hva sier den kua som står i enga osv.) veldig stas. Pekeboka til karin grossmann kommer hun stadig innom selv om hun kan navnet på alt sammen nå. Vi har også en tellebok som er veldig stas, men jeg husker ikke hva den heter
lavidaloca Skrevet 11. februar 2010 #25 Skrevet 11. februar 2010 Solkira: Morgentåkedalen er faktisk en av de fineste barnebøkene jeg vet om:) Her i huset er folk og røvere i kardemommeby en stor slager. ole brumm karsten og petra bøkene kommer ikke på flere på i farten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå