Gå til innhold

Bare nerveskaden eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 34.

Da jeg fødte siste fikk jeg en nerveskade av epiduralen og har stadig verking i venstre benet.

Det har blitt oftere nå som jeg blir mer og mer gravid.

Men i det siste har det vært grusomt vondt, ikke bare verking, men ordentlig vondt.

Først i låret, så en gang senere i leggen.

Jeg er litt bekymret for at det kan være blodpropp...? Eller åssen merker en blodpropp?

Sist gang hadde jeg vondt i mange timer, og det gikk over til slutt da jeg hadde benet høyt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sjekket meg for blodpropp med en gang. Det siste du vil er at den skal komme seg oppover til hjerte og hjerne om det er det. Undersøkelsen foretas med ultralyd.

Jeg hadde selv i lysken. Det kjentes ut som om jeg hadde "vondt" i rumpa. En ting du kan gjøre er å måle om det ene beinet er tykkere enn det andre. (legg og lår), sånn mens du venter på legen mener jeg...

Har du blodpropp må du antagelig bruke fragmin (sprøyter) resten av svangerskapet og en stund etterpå.

Det er faktisk mange som ikke merker at de har blodpropp, så det er verdt en sjekk!

lykke til!

Skrevet

Takker for svar.

Men tenker litt på det, kan smerten ved blodpropp forsvinne? Det trodde jeg nemlig ikke... Får ringe legen og høre...

Skrevet

Synes det høres ut som isjias jeg..

Det har jeg hatt i alle mine svangerskap, det er bekkenet som flytter litt på seg ettersom det blir videre for å lage plass til barnet også kommer isjiasnerven i klem. Det er skikkelig vondt oppe fra korsrygg/rumpe, nedover baksiden av låret, leggen og kan faktisk gå helt ned til under fotsålen. Det trenger ikke gjøre vondt hele tiden, for plutselig står eller ligger du i en stilling som avlaster litt og presset på nerven blir ikke så stort. For meg var det spesielt vondt når jeg gikk i trapper eller skulle reise meg opp eller sette meg ned.

Du får ta en telefon til legen, uansett hva det måtte være er det jo greit at det er legen som stiller diagnosen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...