alvam Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Sønnen min på snart 4,5år har fått anbefalt kontaktlinser. Er det noen som har erfaring med hvordan en kan få så små barn til å bruke linser? Han kniper øynene hardt sammen hver gang vi nærmer oss linsen med øyet.
melkekua™ Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Hvorfor ikke bruke briller? Syntes 4,5 år og linser hørtes tidlig ut, men mulig jeg ikke er oppdatert.
alvam Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2010 Han bruker briller, men vi har fått beskjed om at synet kan forbedres bedre ved bruk av linser.
melkekua™ Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Hmmm...regner med at dere har forklart han dette med linsene, at det kan forbedre synet hans. Hva med belønningssystem av et slag? Tror han trenger en gulrot. Min tanke, kanskje bedre å vente til skolealder når han virkelig forstår mer og trenger det mer.
alvam Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2010 Takk for svar. Ja, har prøvd belønning. Han fikk guleroten etter at vi hadde klart å få på linser på begge øynene. Det var en populær belønning også. Nå nekter han å ta på linser igjen. Hva gjør en da? Fjerner første belønning eller finner på en ny? Skjønner at han egentlig har lyst til å kommer over denne kneiken selv også. Var veldig stolt da vi fikk på linsene første gang. Har lyst til å prøve litt til, men går det ikke så må vi bare vente.
Turtelduen Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Å kjære. Linser på så liten gutt høres litt for drøyt til å være sant... Men for all del, skal la tvilen komme deg til gode... Selv brukte jeg 14 dager på å bli vant til i det hele tatt å bruke linsene. Og det å ta dem av og på kan jeg fortsatt slite litt med etter 5 år. Så jeg syns det høres rart ut. Her sliter vi med å dryppe øyekattar øyne til og med på de små. Men over til det du spør om, ikke fjern første belønning, det blir litt feil. Må nok finne på en ny for å motivere han på nytt... Og lykke til!
....mammatilto... :))) Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 jenta vår er 2,5år og vi fikk anbefalt linser til henne men vi sa nei. Ser for meg henne i bhg leke ute - sand i øynene,trøtt og gni seg på øynene. Så briller funker bra her :-))
alvam Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2010 Ikke enkelt da jeg har ingen erfaring med dette selv, men skjønner at det er vanskelig. Eneste grunnen til at jeg ønsker å prøve litt til er at øyelegen anbefaler det ift barnets diagnose. Men vi får se hvordan det går - vil ikke pushe det altfor langt.
Turtelduen Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 Masse lykke til! Hadde jo vært topp om dere fikk det til, siden det er anbefalt. Men som du sier, kanskje lurt å ikke pushe for mye...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå