Gå til innhold

Har jeg krav på noe?? arbeidsledig og blakk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er arbeidsledig og satser alt jeg kan for å få jobb. Har god utdannelse, men ingen jobber å få innen yrket på dette tidspunkt....

Har vært hjemme i permisjon i litt over ett år, og akkurat fullført utdannelsen nå. Fikk kun engangsstønaden fra nav og fødselsstipend fra lånekassen under permisjonen.

Har ikke tjent no særlig penger de siste årene, pga studier, og har vel da ikke krav på noe...,eller?

Samboer tjener godt, men har mye gjeld så det begynner å bli litt trangt om dagen.

Søker på alt jeg er noenlunde kvalifisert til, men er avhengig av dagarbeid pga barnehage og mann som er mye ute og reiser.

Noen som vet om jeg har krav på noe som helst...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Du kan muligens ha krav på sosialstønad, men da må det jo knipe skikkelig også, da.

Hva med jobber som "de fleste" kan få, f.eks i barnehage, butikk, sykehjem osv? På sykehjem/hjemmesykepleien får du som regel jobbe så mye ekstra du vil, og det er ofte tilgang på dagvakter. Ihvertfall her jeg bor. så har du ihvertfall et eller annet frem til du får en jobb som står til utdannelsen, og som du kan slutte i uten å få "skyldfølelse" for å ha blitt ansatt i en jobb hvor det kanskje var vanskelig å få tak i folk...

Skrevet

Ser ut som at du har fått det du har krav på. Så du blir nødt til å finne deg en jobb. Hvilken utdannelse har du? Har du sendt mail til f.eks hotell og spurt om de har behov for ekstrahjelp?

Skrevet

Kan man få sosialstønad når mannen tjener mye, men pga gjelden så har de alikevel lite?

Skrevet

Nei, da må man vel selge det man har først. Sosialstønad er nødhjelp, og ikke ment som et varig tiltak.

Skrevet

Sosialhjelp skal heller ikke brukes til å dekke gjeld, da blir man heller bedt om å kontakte de man skylder penger for å ordne istand andre nedbetalingsplaner/få utsettelser ol. På denne måten kan dere jo få mer å rutte med i mnd av din manns inntekt.

Skrevet

Sosialstønad kan du kanskje få, men det beste er da å ta kontakt med sosialkontor/nav for å få en time. Sett opp budsjett osv i forkant.

Det er ikke umulig å få jobb i dag, men det fordrer at du er villig til å ta litt hva som helst. I omsorgssektoren og i barnehagesektoren er det alltids muligheter. Mange har faktisk fått seg jobb (etterhvert relevant) gjennom manpowver!

For en arbeidsgiver er det svært positivt at du ikke går ledig mens du venter, men faktisk jobber.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:)

Jeg er ernæringsfysiolog, har bachelor, men må videre på master for å få jobb. Blir nok flere stillinger for oss i framtiden, men nå har jeg prøvd alle mulige plasser, og ikke fått napp. Søker meg videre til høsten så får vi se hva som dukker opp....

Det med sykehjem hadde vært noe. Da kan jeg kanskje bare ringe dit å høre? Hadde vært supert om jeg bare kunne tatt dagvakter og evt litt i helgene....

Jeg er absolutt innstillt på å jobbe. Kjeder meg hjemme og må få inn noen kroner snart. Har nok ikke rett på noe vi da nei,har jo så vi greier oss, men greit å høre for sikkerhetsskyld.

Skrevet

KOmmunen har gjerne flere mulige jobber innenfor hjemmetjenesten og bofellesskap for psykisk utviklingshemmede. Har selv jobbet med begge deler i studietiden og gode minner fra det. Særlig jobbingen i bofellesskap. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...