Gå til innhold

Hvilke bleier bruker dere på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min bruker libero str. 3. han veier ca. 6400gram. Vi må skifte bleie på natta. Men lurer på om han kan gå opp en størrelse på natta. Neste str. er fra 7 kg. Noen som gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 11 uker bruker også libero str.3, men hun er litt mindre enn gutten din da. Er vel rundt 5,5 kg nå.

Vi byttet tidlig til Pampers Baby Dry om natta, fant ut at de holdt mye bedre enn Libero. Nå bytter jeg ikke bleie om natta når det kun er tissebleier, og de holder helt tett.

Så hvis det er lekkasje som er problemet kan du jo kanskje prøve et annet merke å se om det hjelper?

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg gikk opp til størrelse 4 leenge før han var 7 kg. Størrelse 3 holdt ikke godt nok, og det ble mange uhell. Da jeg byttet størrelse var problemet løst! :-)

De derre vekt-greiene på bleiepakkene er bare tull, syns jeg. Det går mer på passform og om bleia holder godt nok på tiss og bæsj.

Skrevet

Gutten min på 3,5 måned og 6 kilo tisset seg ut hver natt, og jeg har funnet ut at det bare er Libero 2 som holder. Da har jeg gått opp og ned (1, 2, 3) og prøvd diverse varianter typer og merker. Men han her er lang og slank, og tisset rant ut på siden. Tror også som det sies her at man må finne riktig passform. Husker de hadde jente- og guttebleier en gang i tiden, det høres fornuftig ut - hvorfor sluttet de med det, mon tro?!

Skrevet

Vi bruker libero og pleier å bruke en str større enn dagbleien, iallefall når de nærmer seg vekta til neste str. Men som det blir poengtert har passformen mye å si. Om man har en større bleie kan man lett få lekasje rundt bena. Jeg ville ha prøvd libero str4, og om den ikke sitter ordentlig/ det blir lekasje, ville jeg ha prøvd pampers. De har andre "vektklasser" og en annen passform. VI bruker mye pampers på dagen, men på natta synes jeg Libero funker best

Skrevet

Vi har alltid brukt Pampers Baby Dry om natten, aldri opplevd lekkasje e.l.

Skrevet

Vår også bruker libero str. 3.

Vi bytter ikke på natta med mindre han tisser gjennom alt, eller lager en bæsjebleie.

Skrevet

Bruker libro str 4. Han er nå 6,2 kilo men vi har brukt denne en stund. Funket rett å slett ikke med mindre bleier. Han har bestandig ligget over denne vektgrensa i bleiestørrelser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...