Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Camilla?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren vil så gjerne ha det navnet siden farmoren hans het det. Vet ikke helt hva jeg synes om det navnet..

Fortsetter under...

Skrevet

Fint navn, det. Og sikkert uvanlig i generasjonen til datteren din.

Skrevet

En av de søteste og fineste menneskene jeg kjenner heter Camilla så jeg liker navnet veldig godt

Skrevet

Fint navn. Finere med C enn med K. Hakket mer internasjonalt med C.

Annonse

Skrevet

Elsker det navnet. Men ville ha skrevet det med K

Skrevet

Jeg heter det og har aldri vært misfornøyd. Ikke så mange små som heter det nå, men var på topp 10 rundt 1990 tror jeg. Selv er jeg født ti år før og min mor hadde bestemt seg for at første jente skulle hete Camilla. Ingen andre som het der jeg vokste opp.

Skrevet

Jeg heter Camilla, og syns det er helt greit. Men var mange i min generasjon som het camilla og lignende navn (cathrine, caroline, christine...) Mye C-navn på 80-tallet.

Skrevet

Jeg også heter Camilla. Liker det ikke med K...

Jeg er født på 70-tallet så da var det ikke så mange av oss, men navnet eksploderte på 80-tallet. Men nå på 2000-tallet er det ikke så mange lenger, altså som døper barna det. Hi, hi. Liker navnet men siden jeg selv heter det, blir det uaktuelt for mine barn :)

Skrevet

Det er det styggeste navnet jeg vet :P

Skrevet

Sukkersøtt men totalt sjelløst og intetsigende

Annonse

Skrevet

Nydelig navn, ville vurdert det om jeg ventet jente.

Skrevet

Typisk åttitallsnavn, jeg kjenner mange Camilla på min egen alder. Ville ikke valgt det, jeg assosierer det veldig med monica, Christina, Linda og de andre typiske navnene fra den tida:)

Skrevet

Det er eitt av dei navna frå min eigen generasjon eg likar best. Men har ei veldig god veninne som heiter Camilla, så er nok litt farga av det.

Foretrekker Kamilla framfor Camilla på norske barn :o)

Skrevet

Fint. "Alle" het Camilla da jeg var barn, men i dag faar nesten ingen navnet saa det blir nok et passe spesielt navn for den kommende generasjon.

Skrevet

Jeg synes det er et kjempefint navn :-)

Skrevet

Jeg liker navnet! Det var "in" for en del år siden, hadde en topp på slutten av 70-tallet, og på midten av 90-tallet (statistisk sentralbyrå), men nå er det ikke så veldig brukt på babyer. Det er drøyt 13000 som heter Camilla i Norge i dag.

Skrevet

Synes det er koselig :) Ikke blant de vanligste navnene nå for tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...