Gå til innhold

Hvor mye har dere i studielån da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har allerede opparbeidet meg 200 000 i gjeld men nå vil jeg studere noe annet! Blir jo enda mere gjeld...puh. Tenker på sykepleien og det er jo ikke akkurat feit lønn man får når man er ferdi utdannet.Kommer jo ti lå betale på lånet med pensjonen til slutt :(

Fortsetter under...

Skrevet

Har en ca. 250 000 i studielån. Og litt i samme situasjon som deg. Har et år igjen på sosionomstudiet, men er plutselig i tvil når det gjelder yrkesvalget. Tenker også mye på lønn, men også at det på en måte er et 24/7 yrke. Selv om jeg fremdeles brenner for å hjelpe mennesker i vanskelige situasjoner så har jeg mer og mer lekt med tanken på å bli noe helt annet ;)

Skrevet

Jeg har ca 250 000 og mannen min ca 200 000. Æsj og fysj. Vil ikevel råde deg til å studere mer hvis du vet hva du vil. Jeg tok et år og økte dermed lånet mitt også, men har fått mye igjen for det jobbmessig :)

Skrevet

Hei hei!

Jeg synes du skal følge hjertet ditt om du har lyst å ta ny utdanning, så får studielån være studielån. Tror ikke du kommer til å angre. Vertfall har ikke jeg gjort det ;) Tok kokkeutdanning og fagbrev og jobbet i en del år før jeg utdannet meg til sykepleier, da var jeg 25 år. Har ikke angret en dag!!!!! ;) Jeg har 215 000 i studielån. Men saken er den, at dersom jeg ikke hadde hatt studielån, hadde jeg heller ikke sittet her med min 2. utdannelse ;)

Stå på og lykke til ;)

Skrevet

Alt for mye!!! Er det jeg har i studielån....

320 tusen, takk!!!

Men, i pengene ligger mye minner....sykepleierutdanning, med et år i Spania, et i Australia, og mye festing....og moro!

Skal begynne å betale tilbake strax, det må jeg si jeg gleder meg til!

Ta den utdanningen, du vil!! Uten tvil....

Skrevet

Har litt over 100 000 i studielån. Er utdannet barnevernspedagog (3 år på høgskolen). Er ferdig med og betale lånet på 10 år tror jeg. Har også lyst til å finne på noe annet..siden det er håpløst og få jobb som barnevernspedagog. Men har ikke lyst på mere studielån...

Annonse

Skrevet

Når du er ferdig utdannet sykepleier og har full ansiennitet (12 års yrkeserfaring) tjener du 353 700 kr + tillegg. Da er du nesten oppi 400 000 kr.. Jeg har nesten 260 000 kr i studielån og jobber ikke 100% en gang, men klarer avdragene på studielånet.

Skrevet

Ingen ting å bekymre seg for. Jeg og mannen har nesten 1mill tilsammen!! Vi har begge studert i utlandet og angrer ikke et sekund. Har fått en mye bedre utdanning om vi hadde gjordt det i Norge (tar nå en master i Norge og det suuuuger!!).

Skrevet

Jeg har 350000 i studielån og ca det samme i brutto årslønn. Nå betaler jeg rett over 6000,- i kvartalet på lånet (for ett år siden var ca 8500,-).

Mannen min har 250000 og ligger rundt 400000 i brutto årslønn.

Men det går fint økonomisk likevel.

Skrevet

jippi har 50 000 igjen,men har no betalt i 12 år snart...og da va summen på 100 000...berre noe dritt...gler meg til det står innfridd.....

Skrevet

jeg har bare 16 000 igjen :) jippi... gubben har 180 000 ca, men har fått slettta over 100 000 pga at han har fått barn i studietiden og lignende, så skal ikke klage.. han er ferdig nå til sommeren, så da begynner tilbakebetaling ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...