Rødhette <309+<312 Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Hva mener dere om dette? Han er 7,5 mnd og besteforeldrene syns det er greit å la han få smake litt is og sutte litt på en sjokoladebit når han er på besøk. Vet at han ikke har vondt av dette en gang i blandt og besteforeldrene elsker å skjemme lille gutten bort. Men er det greit at de får dette fra så tidlig alder? hva gjør deres barns besteforeldre?
ApriIbaby Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Her er det absultt ikke greit!!! dette r jo noe de gjør for sin egenskyld og ikke for babyen! For det er jo en baby. Melkeproteiner skal de jo heller ikke ha i følge offentlige anbeaflinger så lenge de er så små. Når barnet blir litt eldre og etterspør slikt selv synes jeg det er greit at besteforeldre kan får skjemme bort barna. Det er jo ikke hverdagen det er snakk om.! Men å gi en baby slikt hadde jeg litt mektig irritert på. Min egen far er stadig frempå i fh vår baby. Da spør jeg for hvenms skyld....jo han har lyst å se om hun liker det....Nemlig.,
Willy Wonka Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Besteforeldrene til vårt barn (og den i magen) har aldri gjort dette og ville aldri gjort dette heller. ...og alltid når det er ting de har lyst å gjøre med han eldste, så har de spurt om det er greit først. Men å gi en baby sjokolade og is har de aldri spurt om eller gjort. Heldigvis!!
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Vi er strenge på å ikke gi is, sjokolade og kaker til barna under ett år og heldigvis har besteforeldrene respektert dette. Mulig de synes vi er strenge, men siden det er vårt barn respekterer de altså dette. Noe annet skulle tatt seg ut.
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Vi hadde også dette problemet - og vi sa bare nei, nei og atter nei - så fikk de bare synes at jeg var kjip! En baby på 7,5 mnd har ingen som helst glede av sjokolade og is - det er kun noe de gjør for sin egen del. Etter at snuppa ble 1 år har vi begynt å tillate litt og litt. Bestemor er overbegeistret når hun får lov til å gi en sjokoladebit - og jeg fryder meg når snuppa heller strekker seg mot druefatet;) Hihi:)
Rødhette <309+<312 Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. februar 2010 så bra at dere er enig med meg her, hadde en diskusjon med besteforeldendrene til mini fordi de hadde gitt han is og sjokolade når han var på besøk der, uten av jeg visste det, måtte høre om jeg var hysterisk. jeg mente at han ikke skulle ha dette, men de mente at de måtte få skjemme han bort litt, og når vi var små fikk vi smake litt på sjokolade og is, og vi hadde ikke tatt noe skade av dette. huff, syns det er så dumt at de driver på sånn.
soleia Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 småen her har så vidt fått smake is og krem på ei lita teskei når bestemora har spurt. Han tek ikkje skade av det, men det er jo helst dei vaksne som har noko glede av det. Trur nok dei synes me er litt hysteriske, sidan feks eg har fått utvatna kumjølk sidan eg var 3 mnd, noko som tidlegare var vanleg før ein fekk mme. Las forresten ei oppskrift på denne blandinga med vatn og litt sukker i eit hefte då eg nyleg var gravid, som bruk i nøden om mme ikkje var tilgjengeleg, men det er jo ikkje anbefalt.
ApriIbaby Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 Er det hysterisk å ikke røyke? Å røyke kan gi kreft, det øker faren men man er ikke sikker på å få det Å gi kumelk til babyer kan gi melkeintoleranse, det øker faren men man er ikke sikker på å få det. Å henvise til at farfar røyte hele livet uten å få kreft er neppe en grunnlag for å si at det er hysterisk å tro at røyking er skadelig. Satt på spissen selvsagt!
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 Vi er kjempestrenge på det med godteri og is til vår. Nå er hun ett år, og vi tillater litt mer, men hun ska lfortsatt ikke få godteri så ofte. Det er ikke hun som har behovet, det er besteforeldre/de som absolutt VIL gi sånt til de små som har behov for å se om de liker det, og se reaksjonen dems. Synes det er utrolig dumt at besteforeldre ser det som en "rett" til å gi de små sånt, bare fordi de er besteforeldrene liksom. Moren til mannen min presterte å gi vaniljeis til snuppa da hun var 3,5mnd gammel. "Nå gjør jeg noe som alle bestemødre har rett til, nemlig å la henne smake på is for første gang" sa hun. Jeg klikket, og sa at" NEI, hun skal IKKE ha is! Hun er altfor liten, og skal ikke ha melkeprodukter. " Jeg var faktisk sint på henne resten av tiden hun var her og det samme var sønnen hennes (min mann;) Si ifra at det er dere som bestemmer hva barnet deres skal spise og ikke, og at de bare har å respektere det. Det har vi gjort hele tiden, siden dette skjedde, og vi har ikke opplevd noe liknende igjen heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå