Gå til innhold

Prøverørdiskusjonen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med abort da? Er det greit staten dekker slurv da man kan velge og vrake i prevansjon i Norge.

Jeg blir gravid av å sitte på samme stol som min mann og vi har fått 4 barn på et knips. En gave.

Og jeg unner alle for alt i verden å bli foreldre.

Synst det er verre at slurvefolk og fyllasex skal bruke statens penger til prevansjon.

Fortsetter under...

Skrevet

Noen har lettere for å bli gravide enn andre. Men det er snakk om menneskeliv her, så det er horribelt at Staten skal tillate, og betale for abortene.

Skrevet

Jeg er for at staten dekker prøverrørsbehandling. Jeg er for at staten dekker aborter. Jeg skulle godt tenke meg at det var gratis tannebhandling, og implantanter også var dekket. Jeg mener det burde være gratis å reise med buss, tog, ferjer og rutebåt. Jeg mener det at det burde være gratis å gå til rettsak, for å sikre rettssikkerhet.

Jeg mener det burde vært mye flere ting dekket hos staten.

Skrevet

Det vil ha større ringvirkninger og det vil større kostnader for samfunnet om abort blir noe som er forbeholdt de som har penger.

Har du lest boka Freakonomics? Der er det gjort noen interessante undersøkelser i New York før og etter legalisert abort. Og det de fant ut var at kriminaliteten sank betraktelig 20 år etter legalisert abort. Noe som viser at det ofte er fattige og de uten penger som tar abort (sier ikke i alle tilfeller, men for mange spiller økonomi en stor rolle). Og etter legalisert abort ble det født færre barn inn i fattigdom og færre barn vokste opp til å bli kriminelle pga. fattigdom.

Så om du er ute etter å spare samfunnet for penger så er faktisk abort en grei løsning. Og da må det være statlig sponset slik at også de som ikke har penger kan ta abort.

Skrevet

Kunne det ikke vært gratis prevansjon istedet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...