Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som har funnet hjertelyden tidlig....

Har nå prøvd ett par ganger, uten å lykkes. Vet det kan være litt tidlig, siden jeg bare er 9+4.... Men hvor leter dere? hvor langt ned liksom.....? Finner kun ut at jeg lever, jeg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt jeg.... i håp om at noen kan hjelpe?

Skrevet

tror du er vel tidlig ute. Jeg har iallefall ikke hørt om noen som har hørt noe så tidlig.

Skrevet

Hei. Det er veldig tidlig, men også mulig. Jeg fant hjertelyden da jeg var ca. så langt på vei. Rett under trusekanten, litt mot høyre (den siden jeg hadde el). Ingen tvil, hørte hjertet til babyen som gikk superfort + min egen rolige hvilepuls i bakgrunnen. Nå vet jeg hvor den ligger, så finner den hver gang;) Men det skal sies at jeg har mistet mye vekt i det siste og er supertynn, sikkert lettere å finne på slank mage.. Har forresten hørt flere her inne har funnet så tidlig, bl.a. Håpefulle K (stemmer ikke det?)

Men når det er sakt, så bruker ikke legen å lytte etter hjertet før uke 12, fordi det skal godt gjøres å finne det tidligere. Dessuten blir vi mødre litt stresset hvis legen leter, og ikke finner....

Tips; ligg på ryggen, dessuten må du presse apparatet litt ned, og bruke krem/gel.

Skrevet

Jo, jeg fant når jeg var 10+5.. men har bestemt meg for å pakke bort angelsounden for er til en del ultralyder, har vært til 3 allerede, og er litt engstelig for at det ikke er bra for den lille med ultralyd og slike doppler... Men veldig koselig lyd å høre :)

Skrevet

Ja, synes ikke man skal "misbruke" et slikt apparat. Selv er det blitt et fint substitutt for min del. Har vært til 2 tidlige ul, siden forrige var en akutt exu. Alt ser ok ut, og oppfølging hos gyn er derfor opphørt. Siden jeg nå har funnet hjertelyden selv, så har jeg bestemt meg for å lytte etter hjertet med en - to ukers mellomrom. Satser på å kjenne liv litt før uke 19 som sist:)

Skrevet

jeg fant aldrig hjertelyden.. fant fort ut hvorfor på ul. morkaken lå ut.. altså mellom verden og baby.. da kjente jeg ikke sparkene heller før jeg var 21 uker på vei.. og da var jeg andregangs også. så da var min angelsound litt bortkastet. detter er noen år siden, så da måtte jeg også bestille fra usa. kostet meg 1200 bortkastede kr. men lykke til:)

Skrevet

Kjedelig da :( Håper jeg klarer det etterhvert, men har tenkt å prøve å la den ligge en ukes tid nå.....

Forøvrig var det en rimelig sak til 179 kr, så hvis ikke jeg klarer det er det iallefall ikke så mye bortkastet ;) Føler egentlig ting er bra, men hadde jo vært moro da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...