Kæmma og trultene Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Pga mye styr om nettene tror jeg det enkleste er å stoppe amminga helt nå. Vesla mi er 8,5 mnd og spiser grøt, middag, frukt og skive og drikker vann. Snakka med hs og hu sa at jeg heller burde se på søvnrutinene (er jo det vi driver med, men vi klarer ikke lære henne å sovne alene) og mente at om jeg slutter å amme må jeg gi henne mme fram til hu er ett år. Hu er ikke glad i flaske, og ser for meg at det blir styrete å handle inn flasker, pulver og lære henne å bruke flaske for så kort tid - er det virkelig nødvendig med mme nå?? Hu veier 9,5 kg og er mer enn godt i stand. Trenger råd og tips!
AmExx Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Nødvendigheten ligger vel i å få i henne de næringstoffene hun må ha, som da MME har. Og du kan jo ikke gi kumelk eller melkeprodukter enda. Så tror det kan bli litt utfordrende å få i henne nok? Men du kan da gi MME på glass/kopp/tuttekopp, kald som vanlig melk? Da trenger du ikke venne henne til flaske eller noe. Men kan hende det er enklest om du kjøper sånn ferdig NAN som kan stå i kjøleskapet. Jeg brukte det til jenta mi som ikke ville se noe til puppen fra hun var syv mnd. Vi brukte flaske i starten, men gikk over til å gi henne MME som om det var vanlig melk. Det gikk helt smertefritt da vi gikk over til vanlig melk:) Så mulig det var en fordel!
Kæmma og trultene Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2010 Aha det var smart - absolutt en god ide Takk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå