Gå til innhold

Melkespreng? -6 mndr etter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min andrefødte jente blir 2 år i mai, og får fortsatt pupp om morgenen. Vi sluttet med all annen pupp for 6-7 mndr siden.

Hun har alltid foretrukket den ene puppen fremfor den andre, så etter en stund med kun morgenpupp, så tørket den andre puppen inn - melken forsvant. Vi har med andre ord kun brukt den ene puppen de siste 5 månedene.

Men de siste ukene har jeg hatt noe som minner om melkespreng i den "tørre" puppen. Jeg er ikke gravid igjen. Noen som vet hva dette kan være, eller har lignende erfaringer? Mannen min mener jeg skal gå til lege, men jeg har jo ingeting håndfast å vise til, kun et verk i puppen som minner om melkespreng...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass deg så du ikke får brystbetennelse! Selv om puppen er "tørr" så ammer du jo - og har hormonene i kroppen. Den kan nok ha litt melk i seg, som ikke kommer ut fordi du ikke ammer på puppen. Usikker på hva du bør gjøre, men det vet sikkert en ammehjelper! Men for all del gjør ett eller annet så du ikke får brystbetennelse!

Uten at jeg vet hva du bør gjøre så tenker jeg du bør sørge for å varme opp puppen, og håndmelk sånn at du får ut melken. Og får du ut melk så masser om du har knuter eller harde områder på puppen, mens du melker. Blir den/er den rød eller du får feber - kom deg til lege!

Skrevet

Hm... Jeg tror kanskje ikke det er så lurt å pumpe en pupp som har vært tørr i nærmere et halvt år. Det høres ikke ut som brystbetennelse for meg dette her. Og HI skriver heller ingenting om knuter eller harde områder, så det tviler jeg på at hun har. Men rådet om å gå til lege hvis du får feber, det støtter jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...