Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Noen som vet om sykehus er int i mm?
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Jeg tror du maa inn til sjekk og bli godkjent og at de har noen egne poser man skal fryse i, men det er jo ikke verre enn aa ringe naermeste sykehus med melkebank og spoerre. Jeg tror det stort sett er mangel paa morsmelk.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Jeg vil jo tro at de er det.. Skader ikke ringe å høre med de.. Verste som skjer er at de sier nei, og du må kvitte deg med det på en annen måte.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Takk for svar, ser de vil ha mm til de som har barn under 3 mnd, så da er de nok ikke int i min melk. Noen som har ide til hva jeg kan gjøre med all melken?? Skal jeg kaste den, lage mat av den? (hvor lenge kan mat lagres da eventuelt, og kan en bruke melk som er frosset i mat, også fryse det igjen??)
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Har du en god dypfryser holder nok melka seg fint et halvaar, minst. Det er jo kjekt aa bruke i groeten til de minste og forskjellige groennsaksmoser.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Bruk det i grøt hvis barnet ditt spiser grøt! Kok grøt på vann, kok den i tykkeste laget, spe med morsmelk.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 De vil nok ha melk som er tilpasset barnas alder, og på sykehuset så er babyne gjerne ikke større enn 3 mnd. Ellers så er jo mm veldig populært og etterspurt, er større babyer som trenger mm også. Melken kan holde seg i ca 6 mnd. vil jeg tro. Og du kan bruke den i all slags mat til barnet ditt, men bare husk på at den ikke må varmebehandles for mye for da mister melken de egenskapene og næringen den har. Du kan jo ta opp melken og gi på flaske de gangene du skal noe hvor du ikke har mulighet til å amme, du skal være borte fra barnet fordi du og mannen skal på restaurant f.eks og barnet er hos besteforeldre.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 Jeg leverte på Ullevål for tre år siden, og da tok de imot melken min så lenge jeg hadde. Ingen 3 eller 6 mnd.-grense, de hadde virkelig behov for melk. Men før du kan gi må du besvare et skjema (med veldig nærgående spørsmål) og ta blodprøver. Dessuten må melken fryses i spesielle bokser som du får fra melkesentralen. De tar nok ikke imot melken din, pga hygieneforskrifter og de nødvendige blodprøvene. Bruk det i grøt til barnet ditt!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 Lager maisgrøt med mm, men de andre grøtene barnet mitt får skal blandes med vann.. Har hatt det i kjøleskapsfrys i en måned nå, hørt det bare holder seg 3 mnd der. Frysen er full, dumt å kaste.. Kan jeg lage noe mat med den(tenker middager) og fryse ned??
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #10 Skrevet 11. februar 2010 Ville ikke tint den opp, brukt den i mat, for så å fryse ned igjen. Da er det bedre å kaste den. Du taper ikke noe på det vel....greit nok at du kanskje føler det er sløsing, men det er jo ikke noe du har betalt dyre dommer for liksom.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #11 Skrevet 11. februar 2010 Du må ta blodprøver først, så kan de ta imot melken du pumper etter at blodprøvene er klarert, så må du levere i spesielle poser. Er ikke bare å levere mm i resepsjonen :-)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #12 Skrevet 11. februar 2010 Så er egentlig bare å kaste det?? Eventuelt ta vare på litt i tilfelle jeg skal vekk en kveld?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #13 Skrevet 11. februar 2010 Du får ihvertfall ikke levert noe til sykehus. Men det er stort behov for mm på prematuravdelingene feks, så hvis du har mye melk, er det en god ide å melde seg som giver. Jenta mi fikk donormelk de første ukene, noe jeg er veldig takknemlig for. Men små barn er veldig sårbare, så det er strenge regler for blodprøver og hygiene :-)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #14 Skrevet 11. februar 2010 Du får forresten betalt for donormelk, men jeg vet ikke hvor mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå