Gå til innhold

hvordan er det å reise til kreta i april/mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noe temperatur der da? det er jeg og mammaen min som skal dra, sammen med jentene mine, og minste er da 6 mnd...

Fortsetter under...

Skrevet

Laveste temperatur:

Januar og februar 16 grader

Høyeste temperatur:

Juli og august 29 grader

Temperaturene på Kreta er stort sett mye høyere enn det vi har i Norge. Gjennomsnittet er rundt 16 grader på det kaldeste (januar og februar) og nærmere 30 grader på det varmeste (juli og august).

Gjennomsnittstemperaturene fordeler seg som følger:

Januar 16 grader

Februar 16 grader

Mars 17 grader

April 20 grader

Mai 24 grader

Juni 27 grader

Juli 29 grader

August 29 grader

September 27 grader

Oktober 24 grader

November 21 grader

Desember 17 grader

tatt fra

http://www.kretainfo.no/news.asp?id=779

Skrevet

Jeg har sjekket ut dette nylig og dagtemp. er vel på rundt 24 grader i mai. Vi skal reise i begynnelsen av mai - og jeg fant ut at det var passe for oss som reiser med en 1 åring og verken jeg eller mannen er begeistret for 30 grader pluss anyway...

Likevel havnet vi på Rhodos istedenfor - fordi hotellet vi hadde plukket ut på Kreta lå så langt fra flyplassen. Men tror ikke det er så stor forskjell på Kreta og Rhodos:)

Det er jo tidlig på sesongen, så tropevarme blir det ikke. Badetemperaturen kan nok sikkert også være litt i kaldeste laget, så kanskje greit med hotell med basseng hvis du skal reise med små barn.

Skrevet

Vi var på kreta i mai 09, (17-31 mai). Temperaturen lå mellom 25-30 grader. Hadde med oss en 5 åring og en 3 mnd gammel baby. Gikk kjempe bra.

Skrevet

Vi skal reise til Kreta i midten av mai. Man kan jo aldri være sikker, men det er vanlig at det er gode sommertemperaturer der da. :o)

Annonse

Skrevet

Vi dro uken før 17.mai i fjor, og da var temperaturen deilig norsk sommer. Badetemp i vannet også, selv for knotten som på den tiden var snaue 8 mnd.

Skrevet

Er det ikke fortsatt stor risiko for regn på den tiden der da?

Vet det er det fra september og utover, men usikker på hvor lenge det varer.

Kreta er skitten og regner det så bøtter det ned. Da flyter skiten i gatene. Æsssj!

Ellers så er det kjempefint på Kreta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...