Gå til innhold

Babyer og påkledning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker at flere gjennom tiden har kommentert dårlig påkledde barn. Senest i går ang. baby med bare ett ullag i voksiposen i -14 grader. (Nå var det mange andre ting som absolutt skurret i det innlegget, men det er uvesentlig her).

Jeg kan godt la mitt barn på 6 mnd kun gå kledd i ett tynt ullag i voksiposen ved -14. Det har riktig nok på seg lue, hals og votter i tillegg. Med denne påkledningen er mitt barn varmt. Det har jeg selvfølgelig passet på.

Det er for meg verre når jeg har sett barn blitt påkledd etter besøk på helsestasjonen. Da snakker vi om ullundertøy, strikket ulldress og vinterdress nedi voksiposen. (og - 10).

Nå skal ikke jeg påstå at dette barnet ble kokt, men det er vel påfallende flere som i så fall overdriver påkledningen enn underdriver den.. Mitt poeng er at barne er ulike på samme måte som voksne. Jeg er varm på hendene uten votter i -10, mannen min må ha votter med en gang det blir - grader ute. Bør man ikke anta at de fleste foreldre er oppegående nok til å kle barnet etter dets beste?

Fortsetter under...

Skrevet

Dette er nok min erfaring også. Mange barn har alt for mye på seg. Det er mye værre å bli kokt, enn å kjenne litt kulde..

Skrevet

jo jeg tror de fleste foreldre er oppegående og kan kle sine barn, de kjenner barnet best.

Men du reagerer jo på det du så på helsestasjonen, så da tror du vel ikke det om den mammaen du så der?

Jeg kunne ikke tenke meg selv å ligge stille ute i minus 14 grader med et lag ull oppi en voksipose, fryser bare ved tanken. men jeg vet at alle er forskjellige og at foreldrene vet best.

Skrevet

Mitt barn tåler faktisk ikke mye tøy,og får varmeutslett. Derfor ser h*n tynnkledd ut.

Jeg sjekker barnets tempratur ved nakken, ikke hendene eller toppen av hodet. Ulltøy er helt perfekt nå om vinteren,og i vogn bruker jeg skinnfell underst.

Kan ikke for varme barn føre til krybbedød? Ellerer det gammel info??

Skrevet

Eldste tøtta mi er en skikkelig frysepinn akkurat som faren. Bodde i Finnmark da hun var baby og hun måtte ha på skikkelig polstring enda hun sov i voksipose. Men der var det litt mer en bare -14 minus da. Hun er fortsatt en liten frysepinn og hun er nok en av de barna som er best kledd på skolen. Vi bor i Trøndelag nå.

Mens vår sønn på 10 mnd er mer som meg, han trenger ikke mye klær på seg nede i voksiposen, holder med strømpebukse (ull), body (ull), ullsokker, ull hue med hals og strikka votter. Og da er han veldig varm når han våkner.

Er veldig forskjell på barna. Min sønn trenger å ha det kaldt på rommet for å få sove om natten, mens vår datter trenger å ha det ganske så varmt.

Skrevet

Første ungen min trengte også bare ullundetøy, lue og votter når hun lå i voksiposen. Hadde jeg på mer svettet hun og det er jo ikke bra.

Andre kunne ha på mer klær.

Annonse

Skrevet

Jeg sa at jeg ikke kan si at ungen ble kokt, men at det for meg så verre ut med veldig mye klær en litt lite. Jeg sier videre at jeg antar at foreldre er oppegående nok til å kle barna rett..

HI

Skrevet

Huff, ja. Da jeg jobbet i barnehage drev vi stadig og kledde av barna fordi de ble for varme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...