Gå til innhold

Insomnia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter sånn med å sove. Det går på helsa løs. Jeg blir så tungsindig av å sitte våken om nettene. Det føles så tungt og ensomt. For hver natt er jeg lenger nede. Er redd det skal gå for langt. At jeg skal komme dit hvor det ikke er noen vei opp igjen. Jeg kjenner med hele meg at det er dit jeg er på vei. Jeg hater natten og alt det vonde den bringer med seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt negative man skal tenke på på natta,det er den største plagen...Da får man iværtfall ikke sove :-(

Skrevet

Kjære deg! Jeg har det på samme måte. Har aldri sovet godt, lå våken som barn også. Nå bruker jeg sovetabletter en periode for å prøve å få hvilt og forhåpentligvis komme inn i en bedre rytme.

Skrevet

Det er en vond sirkel. Dess mer vondt man tenker dess vanskeliger er det å finne søvnen, og dess mer en er våken dess vondere er tankene.

Jeg er så redd

hi

Skrevet

Jeg har søkt hjelp, og er i startfasen til å få hjelp. Men jeg sitter her våken like fult.

hi

Skrevet

For meg hjelper det å ha en notisbok på nattbordet og i den skriver jeg ned alle de vonde tankene som kommer på natta. Det høres kanskje dumt ut, men det hjelper å få det ned på papiret og jeg sover mye bedre etter at jeg begynte med det.

Skrevet

Jeg har ingen vonde tanker på natten, men i perioder tenker jeg VELDIG mye når jeg skal sove. Det som hjelper meg i de periodene er å sove på sofaen med tv'n på med et spennende program, eller lese en spennede bok på senga. Det må være så spennede at man glemmer å tenke på andre ting. Etter en stund er øynene så trøtte at de detter igjen og jeg har ikke hatt tid til å tenke noenting.

Skrevet

Here we go again

Jeg trodde ikke det var fysisk mulig å leve med så lite søvn

hi

Skrevet

Det blir en prestasjon å skulle sovne. Det er viktig å få tankene over på noe annet. Se på TV eller lese er lurt. God natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...