Gå til innhold

Hvordan vet man at man er en god mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skal ikke feile på det dine foreldre feilet på, men hva med alt det andre man kan feile på?

Hvordan kan man med sikkerhet vite at man gjør en god jobb??

Fortsetter under...

Skrevet

Når man har lykkelige, glade og harmoniske barn, er det jo en pekepinn, uten at det betyr at de som ikke har det automatisk ikke er gode foreldre, hvis dere skjønner??

Skrevet

barn er ikke så lette å lese, de er smartere enn som så. Unger kan opptre som lykkelige, glade og harmoniske selv om de har det vondt inni seg. Jeg tror ikke pekepinnen kommer fra barnas atferd, men fra ditt eget hjerte - innerst inne vet du om du er en god (nok) mor..

Skrevet

Selvbedrag er utbredt. Mange som ikke er gode mødre dårer seg selv til å tro at de er det, mens andre er kjempeusikre og er redde for å være dårlige mødre, mens de egentlig er fantastiske mødre.

Skrevet

Jeg lever etter mottoet "ingen er perfekte". Hvis det fantes noe sånt som en perfekt mor eller far villle barna få sjokk den dagen de kom ut i den virkelige verden med folk som oppførte seg uforståelig, urimelig, urettferdig - ja you name it.

Det som gir meg følelsen av at jeg er en god nok mor er at jeg ALDRI lar barna mine tvile på at jeg elsker dem og føler med dem. Derfor lager jeg ikke et kunstig skille mellom dem og meg heller. Hvis jeg blir sint,skaper det selvfølgelig en avstand, men så tar det bare noen få minutter før jeg er tilbake - klar til å trøste eller hjelpe. Jeg er der for dem uansett. Det gir dem en trygghet i livet som gjør at de kan takle alle andre feil jeg har og mangler de måtte få i "oppdragelsen"...

Annonse

Skrevet

Ingen kan bli en perfekt mor, men alle kan bli en god mor.. Har jeg hørt i alle fall.. Du er jo en god mor dersom du steller barnet ditt ordentlig, gir den veiledning i å klare dette selv når vedkommende blir større, får på/av ungen nok klær til enhver tid, forteller ungen at du elsker den, tilbringer tid med den (leker, synger etc.), sørger for at ungen får mat når den trenger det ++.. Jeg vil tro at man vet innerst inne når man er en god mor eller om man ikke er det.. Eventuelt også hva det er man kan forbedre.. Det er mine meninger i alle fall..

Skrevet

Jeg tror ikke man får beviset før ungene blir voksne. Hvis de fortsatt kommer til deg med problemer og gleder, deler sine liv med deg, selv om de har fløyet ut av redet og føler en trygghet ved at du er der for dem, alltid.

Da tror jeg man har gjort jobben sin som mor. Men mor er man jo helt til den dagen man tar sitt siste åndedrag, forhåpentligvis med de nærmeste rundt senga.

Skrevet

Min mor er forresten en sånn mor.

Min far derimot.. Vel jeg ser ham toppen 3 ganger i året, og han bor 3 kilometer unna.. Ingen interesse å spore hos ham, så da har jeg det like godt uten!

Skrevet

Det kan du ikkje vite før ungane er blitt voksne og forteller deg at du gjorde ein god jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...