Gå til innhold

ang utdanning-noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

sluttet på høgskolen på 2.året av 3 pga ting som ble vanskelig for meg,og søkte ikke om permisjon fra skolen,dette var i 2007,fikk to tette barn og når ønsker jeg å ta siste året,men...kan jeg det uten å ta opp noe ? noen som vet..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på om du har fullført andreåret og om studieløpet på ditt studium fremdeles er som det var i 2007 vil jeg tro.

Skrevet

dette må du jo snakke med skolen om! Det kommer vel veldig mye an på hva slags utdannelse det var snakk om, hva slags reglement de har på skolen, hvorvidt du sluttet midt i året eller fullførte du år... osv osv... Jeg tror du må snakke med noen på skolen din :-)

Skrevet

ja,er sykepleiehøgskolen,mangler en muntlig eksamen på den skriftlige avsluttende på andreåret...sukk..sendte mail til skolen..gruer for å ringe..har med tiden da jeg sluttet :)

Skrevet

Vi hadde en i klassen tredjeåret på sosionomutdanningen som fulgte noe av undervisningen og var fritatt for annet, fordi han hadde gått året en gang før men sluttet før han fikk tatt eksamen. Han kom til en ordning med skolen at han måtte følge endel av de nærværspliktige kursene, men kom seg unna andre.... Han fulgte ellers det han ønsket, som oss andre, og tok eksamen i slutten av året på samme måte som oss..

Den muntlige eksamenen du mangler, er det for hele året? Da vil jeg tro du må ta hele året om igjen, særlig siden det er såpass lenge siden du gikk der... Samtidig kan det vel føles trygt for deg å få det oppfrisket litt, også siden det er såpass lenge siden.. Du skal vel også jobbe som sykepleier og ikke bare komme deg gjennom studiet. To år går uansett fort :-)

Lykke til :-)

Skrevet

ja,best å ringe for å finne ut...tenkte jeg kunne lese meg opp hjemme frem til muntlig,har den skriflige..og ha ungene hjemme til jeg begynte på siste året :)

Skrevet

det ville jeg nok ikke satset på hvis jeg var deg. Det er vel endel nærværspliktig undervisning på sykepleiestudiet, er det ikke?

Skrevet

først antar du at du ikke ville satset på det og SÅ spør du om undervisningen? (blir for teit)

Skrevet

Hva? Jeg mener at jeg ikke ville satset på å at du kan lese hjemme frem til muntlig, fordi det antagelig er endel nærværspliktig undervisning... (hva ble for teit?!)

Skrevet

hva er nærværspliktig undervisning? praksis? for jeg har hatt praksis og jobb i mange år på samme plass...

Skrevet

sier ikke det seg selv egentlig? Undervisning der du har nærværsplikt! også kalt obligatorisk undervisning. Jeg vet ikke om sykepleien har det, men på sosionomutdanningen var det ihvertfall flere kurs hvor man bare kunne ha en liten mengde fravær for å få godkjent kurset og få lov til å gå opp til eksamen..

Skrevet

det kunne jo betydd praksis også,noe vi hadde 6 mnd på andre året,og noen få uker obligatorisk undervisning..og dette har jeg jo hatt..og hvis jeg må ha noen få uker obligatorisk kan jeg jo fikse barnevakt i stedet for å ha 2 unger i barnehage 1 fult år ...slik tenkte jeg

Skrevet

Undervisning er undervisning og praksis er praksis..

Du må vel nesten bare vente på svar fra skolen, eller ringe dem..

Skrevet

til å være sosionom må jeg virkelig kommentere din holdning..den er ovenfra og ned holdning...du virker som enten ei gammel sur nav dame,eller ei ung dame som har usunne holdninger...

som jeg skrev oppe så opplevde jeg masse trist i forbindelse med min utdannelse,jeg har 3 barn alene og økonomi som ikke gir så mye rom for utfoldelse..derfor prøver jeg å smi det til..å begynne på skolen er sårbart pga hendelser..og du fikk meg til å føle meg som ett lite menneske,med utropstegn og andre ting du skriver..jeg er ikke DUM..og sier ikke at jeg ikke er utdannet noe annet..noe jeg er..og jeg snakket med en lege på barselgruppa som hadde tatt utdanning etter to tette og ho hadde gått hjemme med barna i over 2 år,ho måtte ikke ta noe opp igjen..mulig du ikke skjønner selv hvordan du oppfattes av meg,men vær no varsom med dine uttalselser

Skrevet

Vel, jeg skal innrømme at jeg ble provosert... pga denne setningen: "først antar du at du ikke ville satset på det og SÅ spør du om undervisningen? (blir for teit)" Kjenner du den igjen? Du misforstod og mener dermed at noen jeg sier "blir for teit". Husk nå på at jeg i utgangspunktet svarer på tråden din for å hjelpe deg..

Skrevet

ok,det kan jeg godt skjønne,for den setningen var ikke ment på deg,da jeg trodde noen andre kom med en kommentar fra ingensteds :)(skulle ikke vært anonymt ;;)

men da mente ikke jeg alt jeg sa,og ser jo at du er grei og bare villle hjelpe;)takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...