Gå til innhold

Til dere som har blitt lett gravide med nr 1 og 2...gikk 3. mann like fort?

Rose -3. troll i 2012

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt veldig lett gravid med nr 1 og 2. 1 mann var ikke planlagt, skulle bare bytte p-piller. 2 mann kom på 2 mnd, men første mnd hadde vi ikke sex rundt eggløsning pga omgangssyke.

Prøver nå å se om jeg kan være så heldig å planlegge fødselsmåned på nr 3. Vet at en ikke kan si noe sikkert, men tenker at det går iallefall ann å prøve og går det ikke så går det ikke og så får vi heller ta det som det kommer.

Har dere som har blitt lett gravid med nr 1 og 2, blitt like lett gravid med nr 3?

Fortsetter under...

Jeg ble gravid med nr 3 ved første el etter nr 2. Så ja her gikk det like lett :)

Eneste gangen jeg har måtte jobbe litt for å bli gravid, var den 4. gangen. Da gikk det 6 mnd før det klaffet, men da ble det to stk på èn gang :o)

Yepp det gikk kjempe fort syns jeg :) Nr 1 ble jeg gravid med samme mnd som jeg kuttet ut å ta ppiller - nr 2 kom på 3 forsøk, men da aaante jeg ikke når jeg hadde eggløsning og slikt. Da bare humpet vi i vei i tide og utide ;) Nr 3 nå tok jeg ut spiral, fikk en mens (som jeg syns var veldig greit siden det var 3 år siden siste mens) og vips; på første planlagte forsøk satt lille persille. Er nå 9 + 3 :)

så artig:)

her er nr 1,2 og 3 egentlig blitt til på første pp...nr 1 var et fantastisk og vidunderlig sjokk:)

med nr 2 brukte vi sikkre perioder (selv om eg ønsket meg veldig å bli gravid) mannen og eg vart enige om å prøve i december og pang der satt den!

nr 3 på samme måte som nr 2, brukte sikkre perioder fram til november da vart vi enige om å prøve og pang der satt spiren!

er sikkre perioder ok som beskyttelse har vi vel egentlig klart det på første pp alle gangene:)

(har hatt 2 sa innimellom)

så nå håper vi å planlegge at nr 4 kommer i mai:) ønsker meg veldig et mai barn det passer perfekt i forhold til jobb og sykdom:) men en skal da bare være overlykkelig så lenge en blir gravid og det går bra med lille gullet:)

Annonse

dette lurer jeg også på... nr. 1 var ikke planlagt, nr. 2 ble jeg gravid på første forsøk.. er i 3pp nå, prøver på nr. 3, men ser ikke ut som det klaffet denne mnd heller... blir litt skuffet på en måte,når man er bortskjemt med at det har klaffet på første forsøk før.. har regelmessig mens og EL så skjønner liksom ikke hvorfor det tar sånn tid.. menmen, 4 pp står for tur, og det er bare og fortsette prøvinga! ;-)

lykke til alle sammen!

Hei.

Jeg føler samme som deg over. Har liksom ingenting å klage på når jeg fikk begge de to første på 1pp. Nå jobber jeg vettet av meg for å få nr tre...litt ute av telling men kanskje 5-6 mnd nå...Veldig uvant og derfor blir jeg litt frustrert. Og så er jeg eldre da...og er redd det er derfor...7 år siden sist.....

her er det snart 4 år siden sist, men jeg er ikke så gammel da at det skal ha noe å si. Men man blir selvfølgelig frustrert, man ønsker seg jo barnet like mye om det er nr.1, 2 eller 3. Hører om dem som er i samme situasjon og aldri har fått flere også, men får krysse fingrene for at begge får en spire snart :) det må jo klaffe engang når det ikke er noe som er galt.

Hos oss satt førstemann på første forsøk- rett etter p-pille-slutt. Men med nr 2 tok det 9 lange måneder. Og da vi planla nr 3, forberedte jeg meg på at dette kunne ta noen måneder etter 4 år på p-piller, men det gikk overraskende nok på første forsøk!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...