Gå til innhold

Hva med lesbiske og homofile som vil ha barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får min del syns det er helt ok!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med de? de ønsker vi bare lykke til!

Skrevet

Jeg synes ikke det er opp til meg å vurdere, og bestemme, hvem som burde få og ikke burde få barn

Skrevet

Nei for faen...

Det er vitenskapelig bevist: Fatbankere (altså to fitter som banker mot hverandre under seksualakten) kan ikke lage barn, det samme gjelder en kuk som går inn og ut av brunøyet.

Blikke barn av sånt, og da er det nok ikke meningen heller.

Skrevet

Hva er det egentlig du spør om? Om folk som vil ha barn og kan få barn selv skal få bestemme om de vil lage barn eller helst spørre på dib først?

Skrevet

Ja, jeg synes de skal spørre meg om lov først.

Skrevet

Lurer på hvordan samfunnet ser på det.

Jeg tenker litt på alle de som er negative, ser de ikke lenger enn nesetippen?

Skrevet

Vel, det er sjelden hva slags sex man har, og med hvem, som avgjør om man kan gi barn er trygg oppvekst.

Det er flere heterofile som enkelt har skaffet seg barn på "vanlig" vis som aldri skulle hatt barn.

Med andre ord; tilgjengelighet på å få barn sier ingenting om egnethet!

Skrevet

Men er det så sikkert at alle som får barn via laboratorium, egner seg som foreldre? Det høres jammen rart ut at akkurat denne gruppa skal være så snille og gode foreldre.

Skrevet

Det er selvsagt ikke sikkert, men sannsynligheten ser ut til å øke. Fordi man må gjøre et bevisst valg og en aktiv innsats for å få barnet, kanskje, og fordi det stort sett gjøres et snev av psykososial vurdering fra behandlers side.

Dette gjelder andre som blir foreldre ved adopsjon eller assistert befruktning også.

Skrevet

Ja, og det er mange behandlere som vurderer, og til en viss grad kan samtale om pasienten. Denne gruppen mennesker er langt mer vurdert enn jeg noen gang har blitt FORUT for graviditeten, og i tillegg har de den samme oppfølgingen som oss andre både under svangerskapet (mer oppfølging i flere tilfeller), og etter at barnet er født.

Skrevet

Så vi andre har fått barn på tilfeldig vis, og bryr oss derfor mindre om dem? Synes du driver med frekkheter her.

Dessuten er det umulig å vite hvordan en person arter seg om fem eller ti år. Mange var lykkelige mens de planla barn, men så gikk det galt senere. Du får meg ikke til å tro at homofile er bedre mennesker enn andre, som aldri blir oppsøkt av barnevernet.

Skrevet

Det er ikke sikkert at alle er snille og gode foreldre, men det som er helt sikkert er at hvert enkelt av disse barna er sterkt ønsket og veldig planlagt. Da er det natulig nok en del av disse som vil ta ekstra godt vare på skattene sine. Jeg sier ikke at vi er bedre foreldre enn andre, men det er i hvert fall ikke mange i denne gruppen som plutselig fikk et barn de egentlig ikke ville ha... Og selvfølgelig betyr ikke det at sistnevnte ikke blir gode foreldre heller...

For min del er det sånn at det meste som skjer med mine barn er gjennomtenkt og oppdragelsen er veldig bevisst. Min bror som tilfeldigvis ble pappa som 22-åring har ikke hatt samme tilnærming til foreldrerollen. Og jeg vil påstå at begge våre metoder virker utmerket:)

Skrevet

Skal det liksom være noe fortrinn å bli "vurdert" av private klinikker som tjener penger på pasientene? Det har jo blitt laget dokumentarer der ekstremt tynne personer søker om fettsuging på privat klinikk, og de får det innvilget åkkesom. Legen vil kun tjene penger. Kan ikke se for meg at Stork-klinikken avviser mange personer i året heller.

Skrevet

Ja, for statistiske fakta sier selvsagt noe om akkurat deg og ditt barn.

Det finnes en hel del forskning som indikerer at det å måtte ta aktive og planlagte valg for å få barn, gir sunnere oppvekstforhold for barna. Det være seg de som blir til ved assistert befruktning eller som kommer til sin familie ved adopsjon.

Psykososiale vurderinger som gjøres av leger i forbindelse med assistert befruktning har vel fint lite med "lykke" å gjøre.

Skrevet

"Så vi andre har fått barn på tilfeldig vis, og bryr oss derfor mindre om dem? Synes du driver med frekkheter her."

Nei, men vi KAN få barn på tilfeldig vis. Dårlig samvittighet for noe, anonym 23.25? Synes du ser ut til å ha vondt for å diskutere på normalt vis.

Jeg synes homofile er MYE flinkere til å diskutere enn deg (haha).

Ingen som har sagt at homofile er bedre foreldre, men at de er like godt egnet, og i tillegg har blitt sjekket bedre på forhånd!

Skrevet

Det er helst i det offentlige dette skjer, men flertallet begynner jo der.

Jeg kjenner til tilfeller hvor Stork og lignende klinikker har avvist personer, men jeg har ikke tall på hvor mange dette gjelder årlig.

Skrevet

Du er ikke bare vurdert av private klinikker. Dette viser at du ikke har peiling, anonym 23.30. Fastlegen er veldig inne i bildet også - og bør kunne si noe om personen.

Skrevet

Det er mer gjennomtenkt å gå gjennom prøverør enn plutselig å bli gravid.

Kinikkene er mest inntressert i de som lettest kan bli gravid av de vansklige, god pr for dem.

Er d som får et nei.

Skrevet

Ikke jeg som skal dømme hvem som skal ha barn eller ikke, selv om jeg personlig mener barn skal ha en mamma og en pappa.

Når det er sagt, så vet jeg om homofile som er bedre egnet som foreldre enn mange heterofile som allerede har fått barn på "gamlemåten"!

Skrevet

Hvis fastlegen sier nei, kan de bare gå til en annen lege. Det er bare å klage over at den forrige legen var fæl og diskriminerende som ikke ville sende dem videre til inseminasjon.

Dessuten er det vel mange som tar direkte kontakt med Stork-klinikken i Danmark.

Skrevet

Men viser ikke saker som dette at det kan skape store konflikter å ikke ha en far? (For ikke å snakke om å være fratatt sin mor).

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3504857.ece

– Jeg er blitt holdt for narr i alle år – min oppvekst er basert på løgn. Dette har med hele min identitet å gjøre, også for mine barn. Jeg vil at de skal vite hvor de tilhører. Dette har skapt mye problemer for meg. Det har kostet nattesøvn, energi og frustrasjoner, og jeg har slitt tungt psykisk. Men jeg vil til bunns i dette, selv om det koster. Jeg vil vite.

Skrevet

Hva med homofile som får hjelp av "naboen" til å skaffe seg en kopp med sæd? Alle homofile blir ikke vurderte av klinikker og myndigheter, ettersom de har samme fysiske muligheter som andre til å få barn.

Skrevet

Det er jo noe annet når man har blitt lurt til å tro at noen er din far som ikke er det... Med to foreldre av samme kjønn er det ikke noen hemmelighet akkurat. Det finnes jo forøvrig åpen sæddonasjon..

Skrevet

Bank, bank- har du en kopp med sæd til overs?

Sorry, men den var dagens.

Ps: Du blir vurdert av legene i utlandet også, og de samarbeider med legene her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...