Gå til innhold

Ta dere en tur innom anonym forum og svar på dette toskne innlegget...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har det blitt en slags menneskerett for vestlige kvinner å få barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orker ikke :( Men har lest igjennoim tråden ...

Skrevet

Uff, blir så oppgitt av den uvitenheten som enkelte har... Hun fikk nå i hvert fall passet påskrevet av enkelte da, god å lese at det er kun et lite fåtall som er så uvitende som henne. Men idioter kommer en desverre aldri unna. Jeg skulle forøvril likt å lese hvor det stod i menneskerettighetserklæringen at det ikke omhandlet å få barn? Slik som jeg tolker den, så innebærer det å få barn også.

Skrevet

Jeg leser aldri på anonymforum, skjønner ikke hvorfor de tillater å ha det forumet, så jeg kommer ikke til å svare på innlegget. Men jeg anbefaler folk her inne å bruke stemmeretten sin, og la være å stemme på politiske partier som vil fjerne det offentlige tilskuddet til assistert befruktning (høyre og krf, litt usikker på frp, men tror de også er mot). Staten bruker nøyaktig det samme på ass. befruktning som på å operere (gratis) kvinner som får problemer med føttene fordi de har gått for mye med høyhælte sko (100 millioner). Og gjett hva Høyre er opptatt av å fjerne retten til?

Skrevet

Jeg er så drit lei av at man alltid skal dra denne "menneskeretten" inn hele tiden. Den har ingen ting med saken å gjøre. Det er mye i samfunnet som blir gjort uten denne "menneskeretten" man er så flink til å slenge om seg med.

Skrevet

Gidder ikke lete etter traaden. Liker ikke det forumet likevel.. Har de noe aa si, hvorfor gjemme seg bak anonym knappen!!?

Skrevet

Takk for viktig info Moave, det der visste jeg faktisk ikke. Jeg har rett og slett ikke visst at noen parti ville fjerne dette tilskuddet (som Norge tjener så mye på!). Hadde det vært opp til meg skulle det vært helt gratis og dekket dobbelt så mange forsøk. Viktig å ta med i betraktningen neste gang det er valg :)

Skrevet

Hei,

Kan ikke se at det er noen menneskerett å få barn. Man må få barn for at verden skal gå videre. Men på jorden vår fødes det mer enn nok barn som det er.

Det er mange fornuftige formål samfunnet kan bruke penger på - mye mer fornuftig enn å bruke masse ressurser på at det kommer enda flere barn til verden på en allerede overbefolket klode. Tenk bare på alle de barna som kommer til verden som man ikke klarer/har ressurser til å ta vare på.

Men jeg personlig ønsker jo å få barn. Det ligger vel innebygget hos mange et ønske om å få reprodusert seg, se at generasjonene går videre, få ta vare på et barn - et barn som ligner på både seg selv og den man er aller mest glad i.

Vi har prøvd å få barn i flere år nå og har vært gjennom to ICSI-behandlinger. Er ganske så fortvilet over at vi ikke lykkes i å få barn. Nå, særlig etter forsøk nummer to har jeg var ganske langt nede. Vil gjerne gjøre alt vi kan for å få barn. Men dette er vårt egoistiske personlige ønske. Noen menneskerett å få barn- det kan jeg ikke se at det er.

Skrevet

Signerer bare det Håp76 skrev. Veldig bra formulert!

En ting ønsker jeg alikevel å legge til. På en overbefolket klode, hvor mange barn mangler mor og far (av ulike årsaker) burde det være enklere å få adoptere.

Vi er så heldige å ha en liten jente på 2, og en liten til på vei ved hjelp av ICSI og frysern på St.Olavs. Men vi har lyst på enda flere unger i hus, og ser ikke bort ifra at de neste blir adopterte eller fosterunger - vet ikke om jeg orker påkjenningen med flere forsøk igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...