MammaHåpet Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Jeg skal gå på Menopur spröyter denne gangen, når jeg spurte legen hvorfor, så sa han bare at han hadde sine grunner...er det noen som vet hva som er forskjellen på det og på de vanlige spröytene? jeg må mikse med to forskjellige nåler, og blande ut en veske med pulver og greier, ganske komplisert. Noen som har erfaring med Menopur og som vet hva det skal väre godt for?
MK73 Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Du kan jo søke litt på nettet og lese deg opp. Menopur har i tillegg til FSH også LH (Gonal F og Puregon har bare FSH). For noen så er det LH i tillegg som skal til. Menopur funket i alle fall for meg! Etter tre forsøk og 4 innsettinger med Puregonegg uten så mye som en kjemisk graviditet ble jeg gravid på to av de tre neste forsøkene - med Menopur. Det lønner seg å prøve ut forskjellige medisiner, i alle fall når man har hatt noen mislykkede forsøk. Blandinga går heeeelt fint. Bare bruk god tid de første gangene, legg ut alt du trenger på bordet, og sett deg godt inn i hva du skal gjøre og hvordan, så går det kjempefint! Ellers må jeg virkelig si at det var litt av en respons fra legen! :-( Lykke til!
AinaW Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Først så er jeg litt usikker på hva du mener med "de vanlige spørytene". Da jeg var i forsøk på Ullevål var det Menopur som var de vanlige sprøytene. Jeg byttet først til Puregon (den penne-sprøyten, hvis du har vært borti den) da jeg ble så kraftig overstimulert på Menopur,både på vanlig og halv dose, og siden Puregon var en enklere medisin å redusere mengden på. Så det er ikke så uvanlig å bruke Menopur, kjenner mange som har brukt den. Så du kan ta det helt med ro der. For det andre så synes jeg det var et pussig svar av legen å komme med når du spurte. Vanligvis så forklarer de jo grunnen til medisinskifte (som f.eks i forhold til dosering som i mitt tilfelle) De har nok forskjellige grunner til å bruke de forskjellige medisinene på oss, så litt vanskelig å si hvorfor det ble gjort akkurat hos deg. Kanskje Menopur er en kraftigere medisin, og du har lav virkning av den gamle? Ikke vet jeg altså. Prøv å spør han en gang til senere. Ellers er den blandinga skummel første gang, men når du får prøvd det så er det egentlig veldig ukomplisert
MammaHåpet Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2010 Å takk MK og Aina, for noen bra svar dere ga meg!! mye bedre enn det som jeg fant på nettet iaf, ja det må vel kanskje väre for at jeg ikke fikk noen egg som ble noe baby utav da sist gang, når jeg gikk på puregon. jeg trodde puregon var den "vanlige". for jeg fikk nemlig veldig mange egg, 29 stk, og 16 befrukta, men bare 3 som kunne brukes. Så kanksje de tror jeg vil få bedre kvalitet nå da , med puregon? ja jeg syns også han legen kan si til meg grunnen, isteden for bare å si at han har sine grunner...hm,... får snakke orntlig m han på mandag når jeg skal på kontroll. takk igjen for veldig bra svar! dere er jo eksperter jo!! hvordan går det m deg MK? skal du til pers igjen nå ??? klem
MammaHåpet Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2010 ps. det gikk kjempe fint med å mixe å blande til og sette spröyta
MK73 Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Heisan, mamma10! Jeg ruger på to gullegg :-) Testdag fredag om en uke. Takk som spør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå