Gå til innhold

Skiglede for hele familien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du ser dem på stadion. Familien på 4-5. Mor, far og to tre unger. Gjerne to halvstore unger, og en i akebrett av alle ting. De går ut av bilen. Far smører skia til sønnen, jenta får sine kastet etter seg, og akebrettet lempes ut. Og så skia til mor da. Et pliktskyldigst lag med smøring. Han har på seg trang skibukse, gjerne trikot, og oppvarmingsjakke fra Swix. Mor har boblebukse og boblejakke. Mor tar med ungene ut i løypa, fester votter og staver, hjelper på med ski, fester minstemann på akebrettet. Far tar frem sine ski. Han sjekker at ceraen sitter som den skal, at skien har den rette profilen for denne typen snø, og legger ut på tur. Han bærer skiene sine godt inn på snøen for å beskytte dem og legger ut på treningstur. Han skal jo gå birkebeineren. Og da bør han gå minst to timer. Og resten av familien har det jo så kjekt på stadion i mens. Så mens han dyrker ego, håndterer disse mødre sine barn, på stadion, i løypa og hvor de nå måtte være. Du ser dem over alt. Alltid alene, og alltid med to eller tre unger.

Jeg forakter disse fedre. Jeg forakter menn på 40 med familie som plutselig skal blir "gode" på ski. Det toget har gått for lenge siden. Men all ære til mødre. Og hustruer. Godt noen har mer tålmod enn meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Jeg forakter alle menn uansett hva de finner ut er viktigere enn familien.

Skrevet

Sant nok, men disse ski-enkene ser jeg stadig, og deres ufyselige menn, så det er de jeg forholder meg til. Samme med menn på 40 som skal "satse" på fotball. I 4. divisjon. Måtte de alle få betennelser sånn at de må bli hjemme og hjelpe mor.

Gjest sug lut
Skrevet

Du tror ikke virkelig at det ville fått dem til å hjelpe mor? Noengang hatt en skada idrettshelt-i-egne-øyne nær innpå? Men de fortjener jo betennelsene uansett.

Skrevet

Menn dør av forkjølelse, så om de pådrar seg alle slags betennelser og strekker i tillegg vil jeg helst se dem langt unna min hule.

Skrevet

kan dere ikke heller være glad for at dere har en familie?

og hvorfor skal alle på død og liv være sammen 24/7?

kanskje swix-jakke-johan var oppe og bygget lego med ungene klokka 8 mens mor sov ut rusen etter bytur med venninnene.

Gjest sug lut
Skrevet

Nå var det ikke våre egne menn som foretrakk kondomdressen i et sykelig forsøk på å holde på potensen, så at vi har en familie er lettere uvesentlig.

Skrevet

nei, men så vær glad på vegne av de dere så da.

Skrevet

mulig at jeg er vrang, men jeg klarer ikke være glad på dems veine. syns mer synn på dem. jeg er overbevist om at det er mye mer ensomt å være sammen en sånn mann en å være alene.

Skrevet

Jeg er egentlig litt enig med Daniel her. Muligens fordi jeg enkelte ganger har vært mannen i skigledefamilien selv, Uten ski, men med joggesko. Har vanligvis tid nok til begge deler, både familien og joggetur.

Skrevet

mulig du er vrang ja :)

hva vet dere om hva "en sånn mann" bidrar med totalt sett i forhold til tid med familien? dere ser han bare når han skal på skitur.

skal det ikke være lov å prioritere egne interesser noen tid på døgnet når man har barn?

det burde være plass til det med to voksne i en familie

Skrevet

vi vet jo svært lite om det. men fordommene våres lyser igjennom og det kan jo hende at de stemmer innimellom :D

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, vi har alle gjort puslespillene våre for at både mor og far skal få seg turen de trenger og ønsker, men det er ofte noe med typene. Dessuten er Daniel i overkant angsbitersk.

Skrevet

Hva er cera?

Forøvrig kan jeg si meg enig, selv om jeg aldri har sett disse familiene. Og der avslører jeg vel at vi ikke er av de aller mest skiglade i nasjonen.

Skrevet

Det er jo ikke snakk om at man ikke skal få gå alene på ski, gubevaremegvel. Det gjør både jeg og mannen, og vi har begge tettsittende skibukser og oppvarmingsjakker. Men da som en del av puslespillet, han mandag, jeg tirsdag, sammen uten unger torsdag og lørdag og sammen med unger søndag.

Disse skienkene, eller maraton, eller sykkel, ser du aldri ute sammen med sin mann og familie. Det er alltid den andre parten som drar i veg. Og dersom mor skal komme seg i skiløypa så må hun ta med seg tre unger. Jeg jobber sammen med to treningsenker, hvor den ene har unger på min alder, og da fruen nå begynte å trene ble gubben sur, fordi hun var så mye borte. Men at han drar en uke i februar til grand Canaria for å sykle er helt ok. De er så lost i sin egen navle at de ser ikke noe annet enn pulskurver.

Og jeg ser ikke hva du forsvarer Danielgutten? Menns rett til å være egoistiske?

Skrevet

Hvorfor skal jeg være glad på vegne av en mor som må håndtere 3 unger under 8 på en skistadion? Noe sier meg at mor ikke er så glad selv heller. Og jeg er så jevn i løypa her at jeg kan peke dem ut, hvilken dag som helst.

Skrevet

Menn med familie som går birkebeineren med mål om å forbedre seg bruker så mye tid på trening at det hemmer resten av familiens frihet. Det samme med menn som spiller fotball på alt over 4. divisjon. Dersom min mann skulle trene 3 dager i uka og så være borte i helga pga kamp, ville det gjøre puslespillet vårt vanskelig. Selv kuttet jeg ned fra to dager som instruktør til en, fordi det gjorde at min mann også enklere kunne trene. For med store unger er det ikke sånn at man alltid har tid, de skal trene de også.

Og joda, vi har våre egne interesser, han løper/går på ski, jeg instruerer aerobic/går på ski. Men jeg sitter ikke på stadion med tre kalde unger og venter på at han skal få gått sine to mil..

Skrevet

cera er alt for dyr skismørning. 1000 kroner boksen.

Skrevet

Cera på spansk er voks, jeg trodde den som skrev det bare briefa med ordforrådet, men innser nå at det er jeg som ikke kan noe om skismøring.

Skrevet

Cera F er ikke vokser i ordets vanligste forstand, men 100%-blandinger av perfluorerte n-alkaner. Det finnes mange fluorholdige gliprodukter på markedet, men ingen har den samme renhet og krav til standard som Cera F!

Swix Cera F produkter finnes både i pulverform, som flytende glider og i fast form (Turbo).

Mistenker nå Daniel å bruke litt for mange penger på cera ut fra responsen på innlegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...