mamman&prinsessene Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Du sa at du har vært gravid 4 ganger siden august, var det på pergotime alle gangene? Mistet du hver gang? Selv har jeg akkurat mistet, ble gravid etter å ha brukt pergo, lurer nå på hvor mye høyere risikoen for å miste er når vi har brukt pergo? Vet du noe om dette?
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Ja det stemmer at jeg har vært gravid 4 ganger siden aug-08. 1. gangen jeg ble gravid var i mars-april 2009, men det var exu (utenfor livmor). Exuen hadde ingenting med pergoen å gjøre for jeg er deformert i mine indre organer der nede så det var det som var årsaken. 2. gangen jeg ble gravid var i mai/juni 2009. Denne gangen helt av oss selv! Men det endte i MA/BO. SÅ det hadde jo heller ikke noe med pergo å gjøre. Så ble jeg gravid igjen i okt-09, men det endte i tidlig SA; også denne gangen ble vi gravid helt av oss selv, så ingen pergo. SÅ jeg tror ikke at pergo gjør større fare for å miste. Men noen sier at det gule legeme kan være litt svakere ved bruk av pergo. Denne gangen ble jeg gravid med pergo og for sikkerhets skyld vill gyn gi meg progesterontilskudd (crinone) fordi det gule legem kunne være litt svakt. Det var ikke pga pergoen jeg fikk det men fordi jeg har mistet så mange ganger og svikt i det gule legeme KUNNE være en årsak. Jeg har forøvrig et barn fra før som satt på 2. runde med pergo og alt gikk bra den gangen:) Utrolig trist at du har mistet! Det gjør så vondt........ Men for å trøste deg, så tror jeg personlig ikke at det er større sjangse for å miste med pergo. (jeg tror jeg har mistet så mange ganger fordi jeg er deformert i mine indre organer der nede) Ønsker deg all mulig lykke til videre og håper du kommer snart tilbake igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå