Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Dere som ikke har villet gå opp i vekt under graviditeten grunnet noen kg for mye fra før.. hvordan har dere gjort det med tanke på dette? Jeg vil ikke slanke meg direkte, men vil heller ikke legge på meg. Er det farlig for meg eller barnet om jeg kutter ned på endel fremover i svangerskapet? Skal ikke sulte. Men tenker mer på å spise lite.. mye mindre måltider enn jeg gjør. Har 10 kg for mye fra før. Noen seriøse tanker om dette?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Det trenger ikke å være farlig å legge på seg lite hvis man har en del fra før, men pass på at du spiser til du er mett og heller tar sunnere valg i stedet for nødvendigvis å spise mindre...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 For å være ærlig, så har jeg tenkt de samme tankene selv, men det har kun blitt med tenkingen! Det er farlig å slanke seg i svangerskapet. Barnet ditt trenger næring! Og får ikke babyen næringen den trenger gjennom maten, så begynner kroppen å bryte ned egne organer.. (Dette skal litt til) Du skal gå opp i et svangerskap. Du skal legge på deg 8-10kg, som er babyen, fostervann, morkake. Dette er ikke noe du kan slanke bort! Hvertfall ikke om du i det hele tatt tenker på barnet. Det du bør gjøre er å spise sunt, variert, og normale måltider. Det er ikke dumt å gjøre litt øvelser, eller gå turer hver dag, holde kroppen sunn.. Så lenge dette høres med måte, og ikke som trening eller slanking.
Annci<3 Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Du bør da hvertfall få i deg anbefalt mengde kalorier, men du trenger så absolutt ikke å få disse fra fet, usunn mat. Ellers signerer jeg hun som skreiv nå før meg
Gjest Sauen og ungene Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Jeg ville nok ikke satset på å spise lite, men heller på å satse på sunne og magre matvarer. Kutt ut alle unødige kalorier (brus, godterier, kaker, bakverk osv). Velg grovt/fullkorn fremfor lyst, da er du mett lengre. Drikk vann, evt litt saft eller melk. Spis mye frukt og grønt, spesielt grønnsaker inneholder lite kalorier, men mye vitaminer og mineraler. Du kan spise 3 stratos eller 4 herremåltider for samme antall kalorier, det handler bare om å velge de rette varene. I tillegg kan du jo trene moderat, gå tur og være generelt aktiv. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Problemet er at jeg ikke får gå i det hele tatt pga bekkenet. Har syke bekkensmerter og blitt beordret til å ligge/hvile! I uke 17 liksom... Jeg kan ikke legge på meg mer. Det går ikke. Jeg må gjøre noe. babyen og sånt vil jo veie og det er ikke det jeg mener, men vil ikke legge på meg mer utover dette. Og det har jeg gjort hittil pga kvalmen. Måtte spise hele tiden. 5 kg opp. Det går bare ikke mer. MÅ gjøre noe!!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Ta en snakk med legen du. Tror egentlig du må ha en bmi på 30 eller no før de anbefaler å "ikke gå opp i vekt". Ang bekkensmerter. Få en fysio som VEIT hva hun holder på med. Jeg begynte i uke 22, da sleit meg med å gå rundt kvartalet. 3uker før fødsel gikk jeg 3timers tur i marka! (hadde riktignok trekkhjelp opp bakkene) Trente jeg styrke HVER eneste dag!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Du har ikke tilgang til varmtvannsbasseng? da kan du jo evt prøve ut det... Ellers vil jeg si at det å spise veldig lite virkelig ikke er riktig strategi.. Mange går opp i vekt fordi de spiser for lite, og kroppen klamrer seg til det fettet en har... Og som det er sagt her... man SKAL legge på seg i et svangerskap.. Spis variert og sundt og ta de kiloene som kommer.. Slanke deg kan du gjøre etterpå. Men du trenger ikke å trøkke innpå til du kaster opp heller. Spis til du kjenner at du ikke er sulten lenger.. Lykke til!! Det er ikke lett dette...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Har ikke BMI på 30.. hadde BMI på 25.9 da jeg ble gravid. Men føler meg som en elefant nå!!! Skal til legen igjen den 16. feb. Skal høre igjen om det er noe de kan gjøre med bekkenet mitt. Er helt jævlig, rett og slett. Må uansett gjøre noe med kosten min. Føler jeg spiser for store middager. OG for mye brød. Takk for svar alle sammen:)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Da er du normalvekting (nesten). Tror nok ALLE føler seg som en elefant når de er gravid. Men kom deg til fysio med bekkenet ditt. Helt uansvarlig av legen å sjukmelde deg uten å tilby deg behandling.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 vel ingen blir feit av å spise rent kjøtt, frukt og grønnsaker, fisk og kylling. Det er måten du tilbreder det på og hva du har til som det blir kiloer av. For ikke å snakke om alt man putter innpå mellom måltidene
Annci<3 Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 "Du bør da hvertfall få i deg anbefalt mengde kalorier, men du trenger så absolutt ikke å få disse fra fet, usunn mat. Ellers signerer jeg hun som skreiv nå før meg" Altså anonym 22:13 jeg mener da.. Var visst litt mange som skreiv etter jeg begynte å skrive.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #13 Skrevet 10. februar 2010 Jeg er gravid og tenker at jeg IKKE skal legge på meg like mye som de andre gangene (ca 20 kg). Jeg spiser meg mett, men spiser sunt! Jeg spiser mye frukt hver dag, grovt brød og sunt pålegg. Denne gangen skal jeg ikke spise Nugatti og drikke Cola hver dag. Jeg drikker vann, gjerne med agurk eller sitron i muggen Jeg ser helst at jeg legger på meg ca 10 kg denne gangen, det har vist seg med de to andre at det er det "babyen" har veid. Resten har vært overflødig fett jeg slet med leeeenge! Jeg spiser lite, men ofte! (noe jeg er nødt til uansett, blir kvalm om jeg r sulten og blir kvalm om jeg er stappmett, hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå