Gå til innhold

Ikke noe som slår denne søskentrioen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Christiane Henriette Othilie

Theoline Constanze Olette

Wilhelm Haakon Ludwig Leonhard

Hørte om det i dag, og tenkte; for en navnefest!

Jeg har en datter som heter Ine. Og kun det. Sukk. Kjente jeg gjerne skulle ha gått litt mer amok. Er det for sent å slenge på et mellomnavn når barnet er 10 år?

Fortsetter under...

Skrevet

Oh my god! Her var det pretensiøst! Enten er de nyrike, eller så prøver de så godt de kan å få folk til å tro at de er veeeldig velstående!

G R USOMT!

Skulle slengt på en "den andre", og "den fjortende", da hadde de tatt den heelt ut!

Skrevet

De skal få noe å bryne seg på når de skal lære å skrive navnet sitt selv, de ungene der :D

Skrevet

Neimen jøss!

Er det flere som har valgt de samme navnene som oss?

Skrevet

Oj. Og ungane våre som har 7 bokstavar i navna sine... For- og etternavn til saman sjølvsagt :o)

Skrevet

Her må mor ha valgt alle sine favorittnavn gitt. Men det var i hvertfall jevnt fordelt. Var nabo med to (hel)søstre: Isabella Helena og Gunn! I tillegg var Gunn den som var minst heldig med utseende... Snakk om å legge et godt fundament for søstrerivalisering..

Annonse

Skrevet

For ikke å snakke om de latterlige skrivemåtene som er valgt, hihi.

Skrevet

Synes det er koselig med slike navnekombinasjoner, for det var ganske vanlig før i tiden. Gamle gode navn!

Skrevet

Jeg forventet at det skulle stå Ole, Dole og Doffen. He he.

Pretensiøst, ja! Herrejesus! Vedder på at de uttaler alle navnene i dagligtale også.

Skrevet

Enig! Har aner i Sverige og der er tre-fire navn vanlig. Masse historie i et navn. Navnene HI nevner er jo nydelige alle sammen!

Skrevet

Hva med tvillingene Tor Per Arne Knut og Ole Jonny Ronny Reidar?

Ikke så værst den heller:)

Svaret på alle navnproblemene er rett og slett og bare ta alle navnene du tenker på og sette de "pent" sammen. Et stort pluss er jo at barna har veldig mange navn å velge i når de blir større;)

Skrevet

Tinius Knut August og 3 etternavn er en god kombi også!

Skrevet

3 søstre her i nabolaget;

Victoria Lillian Maria

Alexandra Alicia Maria

Frances Catharina Maria

Annonse

Skrevet

Hva med brødrene; Alf Kåre og Bernt Harry!

Skrevet

Jeg syns navnene var fine jeg.

Skrevet

Åh, stakkars han siste der når han skal skrive seg inn til noe;

- Ja, hva heter du da?

- Wilhelm Haakon Ludwig Leonhard. Wilheeelm, Haakon med to a'er, Ludwig med dobbelt w, Leonhard skrives Leon-h a r d.

Jeg heter Larssen til etternavn, og synest det er irriterende bare det å måtte si "Larssen med to s'er", stakkars gutt sier jeg igjen!

Skrevet

synes det var nydelig. Men så er jeg opptatt av navn, og synes det er stas med "store og tunge" navn.

Mine barn har kun fått to navn hver, ,men de kunne gjerne hatt fler:)

Kansje barna lærer å være stolt av de flotte navnene sine, og med glede staver navnene?

Janteloven er jo sterk i norge da,så slike kommentarer dere kommer med er vel ikke annet å forvente...

Skrevet

Hahaha! Jeg dævver! :) Spesielt av Isabella Helena og Gunn! Haha! Stakkars barn!

Syns forøvrig også det var helt latterlige navn som HI la ut! Også i tillegg de stavemåtene... Huff og huff...

Så må jeg nevne Fredrik Mozart. Også fikk han 2 i musikk stakkar... ;)

Skrevet

Min mormor og hennes tre døttre har alle 3 lange navn til fornavn, de er svenske og det er helt vanlig- i hvertfall i vår familie :)

Min mor brøt tradisjonen med meg og jeg med barna mine, jeg har 2 korte og barna mine har 1 navn :)

Skrevet

Litt Pippi-fakter?

Men ellers var navnene gammeldagse og koselige, men to navn er vel strengt tatt nok for de aller fleste :)

Skrevet

Seriøst så høres de kongelige ut... stakkars unger...

Nei glad mine har bare 1 fornavn.. jeg har selv mellomnavn, og er ikke tilhenger av det...

Skrevet

Äh, det kanskje er merkelig for en nordmann, men man skal ikke lenger enn til Sverige för det er vanlig med både to og fire fornavn! Så om man vet det, så syns man ikke heller det er så himla rart med de navna der.

Skrevet

Det er klart, i noen familier er det jo vanlig. Dessuten tror jeg ikke det er noe hinder i hverdagen for barna. De bruker sikkert bare ett av fornavnene til vanlig :)

Oppkalling er dessuten en fin skikk som ikke er noe aa le av. Navnene oser oppkalling i mine oerer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...