Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 de var oppom meg en liten tur i helga, de var fulle og krangla og an kasta (!) henne så hu landa oppå pcn som sto i sofaen. nå har de blitt venner igjen, det ble de med engang etterpå da.. men skjermen på pcn min ble knust innvendig, så pcn er ubrukelig.. kjæresten hennes sa den natta at han skulle kjøpe ny pc til meg. nå har jeg ikke hørt noe fra dem til nå selv om jeg har spurt henne om å snakke med han, men da sa un bare jaaadaa.. javel liksom... jeg blir så forbanna, jeg har ikke råd til en ny pc! er alenemor og har nok å betale på fra før! jeg hater å være så "smålig" at jeg maser om dette, men jeg må. skal studere på nett snart så jeg må ha pc. har ikke råd selv før om minst 3 mnd. får heller ikke kjøpe på avbetaling da os visstnok ikke er "godkjent" inntekt... ;p hu foreslo at de kunne betale halve, men jeg syns at hele skal betales av de, hadde det ikke vært pga dem så hadde jeg jo fortsatt hatt pc... jeg vil nødig miste henne som venn pga dette heller, da hun stortsett er den eneste gode vennen jeg har. men hva hadde dere gjort? hadde dere krevd å fått alt dekket?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 selvfølgelig skal de (han) betale alt!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Jeg ville krevd at de hadde betalt hele beløpet. Er de som kranglet og ødela den. Hadde dritt i om det ødela vennskapet, da hadde det ikke vært et vennskap uansett. Har du forsikring på dataen? Eller innbo.? Hør med forsikringselskapet om du kan få pcn dekket der.. Og la de betale HELE egenandelen eller for dataen om det ikke går på forsikring.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 JA, selvfølgelig skal de dekke det de har ødelagt
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 når man kommer inn i andres hus og ødelegger noe så får man pent betale...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Jeg er helt enig med dem. Han skal dekke alt.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 En skjerm koster ikke all verden.. en hel PC derimot.. men er vel bare skjermen som er ødelagt??
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Er det bare jeg som stusser på at det er DET du henger deg opp i? Hva med å snakke med venninna di og forklare at voldelige rasshøl ikke er bra for henne?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Jeg ville tatt kontakt med han direkte, ikke gå via venninnen din, det var ikke hun som gjorde det. Jeg ville ringt, ikke send mld og slikt. Sett på opptak når du prater med han! Da har du bevis for at han tilstår å ha ødelagt PC'en din. Jeg ville fortalt han at jeg trenger en ny PC fort og at du vil slippe å måtte anmelde dette for å få den erstattet.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Ta med kjæresten til venninnen din til elkjop eller hvor enn pcen ble kjøpt, lever den til reparasjon og forklar at fakturaen for reparasjonen skal sendes han... han oppgir navn, adresse osv... og du henter pcen igjen når den er reparert.. kjæresten får fakturaen... Hvis de godtar det da:-)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Vel hva i helvete gjorde pc'n i sofa'n? Sorry, men du får lite sympati her når du setter fra deg pc'n i sofa'n når du har besøk. Jeg ville i bestefall spurt om å dekke halvparten.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 jeg er så enig med dere, takk! jeg blir så forbanna, tenk at min bestevenn prøver å manipulere meg til å betale halve...arrrgh... trengte bare å høre dette fra dere jeg, begynte nesten å tro at jeg burde dekke halve selv faktisk... tviler sterkt på at jeg kommer til å se noe penger fra han..eller hun da men. de bare fester og er ute og har det gøy og tar ikke noenting spesielt alvorlig egentlig..så jeg må nok mase, mase og mase på dem.. forslag til melding jeg kan sende til hun eller han da? der jeg sier at jeg syns at de skal betale hele? skal sjekke om innbo forsikringa dekker den imorgen, det var et lurt tips =)) hii
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #13 Skrevet 10. februar 2010 Du får skiftet skjerm, også på laptop'er.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #14 Skrevet 10. februar 2010 ikke driv å send mld om slikt! Ringhan og prat med han, ta opp samtalen.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #15 Skrevet 10. februar 2010 pcn sto i sofaen en cm fra låret mitt. jeg bruker sitte sånn når jg ser på pcn av og til. er ikke min skyld at han kasta henne fra andre siden av sofaen der de satt til min side der hun landa oppå pcn. er ikke akkurat sånn at den nesten ikke kunne sees heller..
Mom2Two Skrevet 10. februar 2010 #16 Skrevet 10. februar 2010 Han skal selvsagt betale for ny PC, sier seg vel selv. Noe annet om han hadde knust et glass liksom. Hadde også vært noe annet om det var et uhell. Men han var full, bråkete og voldelig.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #17 Skrevet 10. februar 2010 Du må ikke sende mld. Det er veldig lett for han å overser mld fra deg. Du må selv ringe og prate med han.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #18 Skrevet 10. februar 2010 hehe, har prata med henne ang sinnet hans mange ganger. meen hun tilgir han alltid, og han lover og lyver. og når jeg passer på henne hver gang etter han gjør noe dumt, og dette er takken jeg får for det...ja da begynner jeg å lure på om hun er så god venn som hun skal ha det til...
petite fleur Skrevet 10. februar 2010 #19 Skrevet 10. februar 2010 Selvfølgelig skal han betale for en ny pc.Om den sto i sofaen eller ikke, er da revnende likegyldig (hallo?).
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #20 Skrevet 10. februar 2010 Skriv et saklig brev hvis du ikke får respons. Si du nødig vil anmelde, men at han har 3 dager på seg, før du anmelder episoden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå