Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Bortsett fra til aller nærmeste familie da. Føler jeg trenger meg på:/ Noen som kjenner seg igjen?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 selvfølgelig! Jeg går aldri på besøk uten å være invitert. Jeg liker heller ikke uanmeldt/uinvitert besøk hos meg, så det handler jo om diskresjon og høflighet... Det kommer jo også an på hva som er vanlig i den vennekretsen du er i...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Hehehe...er det ikke vanlig da, at man ikke går på beøsk før man har fått en invitasjon? Hvertfall til folk som ikke er nærmeste familien.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Kjenner meg igjen ja. Kan spørre om vi skal finne på noe, men spør aldri om jeg kan komme hjem til noen, annet enn familie, og de jeg kjnner som jeg vet ikke har anledning til å foralte hjemmet pga de er alene med barn feks. Men da sier jeg heller, si ifra hvis du vil ha besøk en dag da?....
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 De fleste vennene mine er småbarnsmødre og jobber på dagtid, så jeg føler jeg trenger meg på hvis jeg spør om å komme på ettermiddag/kveld eller i helga.. og da er det jo ikke så mye tid igjen. HI
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Hva med å ringe å spørre på forhånd? Jeg ringer ofte venninner og spør om å få komme på besøk! Er det teit???
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Selvsagt, hater å gå på besøk til noen jeg ikke er invitert til, eller om jeg føler at jeg trenger meg på. Gjør derfor aldri det..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har en nær venninne som jeg kan stikke innom når som helst.. Hun er alenemor og alltid glad for besøk + at vi kjenner hverandre veldig godt. Ellers besøker jeg ingen uanmeldt.. Ikke moren min engang..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Passer bra, for det er sjelden jeg vil ha uinvitert besøk...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Jeg ville nok heller ringt og spurt om hun kunne ha lyst til å ta seg en tur hit... men det kommer jo helt an på kjemien man har.. for noen er det greit, for andre ikke..
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 Mulig at vi er litt snåle her ute på bygda, men her er det helt vanlig å bare stikke innom. Og passer det så får man litt kaffi og passer det ikke så sier man fra;)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #13 Skrevet 10. februar 2010 Det har jeg faktisk aldri hørt om, men så bor jeg i ei lita bygd som Vinterflickan, og her er det helt normalt å stikke innom til hverandre. Hva er det med dere usosiale folk som bare vil ha besøk dersom de er invitert? Det er da bare koselig med litt besøk. Dersom det ikke er naboer, nær familie, nære venner, ringer vi på forhånd for å høre om det passer.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #14 Skrevet 10. februar 2010 Bygdis her også. Jeg inviterer veldig gjerne meg selv på besøk til folk!! De har da vett til å si nei hvis ikke det passer... Og kommer uanmeldt iblant også... Heldigvis har jeg venner som ikke plages av det...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #15 Skrevet 10. februar 2010 Vi er da ikke usosiale selv om vi ikke liker å få eller komme på uanmeldte besøk.. Det er bare snakk om en annen kultur, men det er jo typisk for dibbere å ikke forstå annet enn seg selv
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #16 Skrevet 10. februar 2010 Det gjør ikke meg noe om folk inviterer seg selv hit altså, så lenge jeg får en sms i forveien helst da.. men jeg liker ikke å gjøre det samme selv. Har et par venninner som jeg ikke treffer så altfor ofte, merker så godt på dem begge hvis de ikke har den beste dagen og da føler jeg meg bare utilpass hvis jeg kommer på besøk på kort varsel (har gjort det før).. hvis de selv foreslår besøk er de jo som regel i godt humør den dagen så det blir noe annet. HI
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #17 Skrevet 10. februar 2010 Da er vi enig:) Hilsen jeg som inviterer meg selv;)
soleia Skrevet 11. februar 2010 #18 Skrevet 11. februar 2010 Eg plar ringe og spørje om/når det passar. Likar heller ikkje så godt å få overraskelsesbesøk, men det held med beskjed ei lita stund før, så eg får plukka opp det verste rotet ;o) Om det ikkje høver, så er det jo berre å seie det. Er kjekt med besøk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå