Gå til innhold

Erfaring med laparoskopi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må nesten snike meg inn her, siden dere som er her har blitt gravide :-)

Jeg har vært gravid, men mistet i uke 10.

Nå skal jeg til lap, som et ledd av utredning.

Noen her med erfaring ?? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Jeg har hatt lapraskopi..man merker jo ikke noe til selve inngrepet, full narkose og proppa med smertestillende! Eneste problemet jeg hadde etterpå var at jeg følte at jeg ikke fikk puste, som om noen satt på brystet mitt hele tiden..fikk jo litt småpanikk der jeg lå, fortsatt dopa..hehe, men det skyldes bare luften de pomper i deg under operasjonen, og den må bare forsvinne gjennom skuldre og ut, derfor mange som sliter litt med at det føles som om man har veeeldig vondt i nakke/skuldre noen dager etterpå!

Jeg hadde en haste lapraskopi, så fikk ikke så mye info på forhånd, hadde jeg visst hva som skulle skje ville jeg nok vært litt roligere etter operasjonen! Selve såret er jo ømt en stund, men ikke på en utålelig måte, de gikk inn i navlen min, og nede ved trusekanten!

Jeg reagerte også på narkosen i etterkant, og kastet opp litt og var kvalm under sykehusoppholdet. Mitt råd hvis du føler deg kvalm etter operasjonen : ikke vær redd for å be om kvalmestillende!

Forferdelig trist å høre at du mistet, men får jo håpe dere får vite litt mer etter lap.

Det de fant på meg var endometriose, noe som endelig forklarte flere år med uutholdelige smerter... bedre sent enn aldri.

Masse lykke til, går nok så greit kan du se

Skrevet

Ja, ble lagt i narkose pg våknet opp kort tid etter, var tilbake på jobb dagen etter. Hadde ingen smerter i forbindelse med lapraskopien, De fant heller ingen feil så ingen inngrep annet enn at de var der inne. Dette var i september, i desember ble jeg gravid, mistet etter 10 uker jeg og..

Skrevet

Tusen takk for at dere delte erfaringer! :)

Håper virkelig at dette kan løse "problemet" vårt. Mannen har topp sædkvalitet , så det var godt å få greie på.

Om alt ser bra ut på lap skulle jeg bli satt på hormoner. Håper vertfall at jeg vil bli noe klokere etter lap....Nesten så jeg håper de finner noe, som kan fikses. Det kan lissom forklare nå 18 pp uten resultat.

Blodprøvene mine viste at jeg hadde litt lavere progesteron stigning enn gjennomsnittet, og litt mer testosteron. men i utgangspunktet behøvde det ikke å være noe problem.

SÅ! Vi får se!

Lykke til videre med bebisene deres, heldige kvinner :)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...